IE hvordan fjernes menu og adresselinier
Fra : Anders

Dato : 11-11-01 22:50

Til Intranet vil jeg gerne fjerne menu (Filer Rediger Vis....) og
navigations linien med pil frem og tilbage, samt adresselinien.

Dette for at få mest mulig plads på mine Intranet sider.

Hvordan gøres dette.

1) Noget med Window.open og så forsætte i det nye vindue og lukke det
kaldende?

2) Noget med indsætte et script med window.menu=no window.adresse=no ???!?!?

3) Noget helt andet ?

PS: Det gør ikke noget at brugerne kan kalde det frem igen med F11

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 11-11-01 23:38

Anders skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> kaldende?
> 2) Noget med indsætte et script med window.menu=no window.adresse=no

Du har da fat i den helt lange ende. Du skulle jo bare have fortsat på
scriptet du havde gang i. Prøv med:

if(window.name!='VW'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'VW','menubar=0,'
+'resizable=1,status=1,scrollbars=1');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}

That's it, og det virker fint i både IE og NS.

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-01 01:06

Sun, 11 Nov 2001 22:37:50 GMT, skrev Morten Abildgaard
<none@all.ok>:

>Du har da fat i den helt lange ende. Du skulle jo bare have fortsat på
>scriptet du havde gang i. Prøv med:

Den kendte jeg ikke - kan man ikke få et eller andet politisk
parti til at love, at den vil blive forbudt ved lov?
Det er jo valgløfternes tid.

Det var da noget af det mest irriterende jeg har set, værre end
ingen højreklik.

Linker man til en sådan side, kan man ikke engang gå tilbage.

Lige noget for ponosites...
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-11-01 01:26

Knud Gert Ellentoft skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Den kendte jeg ikke - kan man ikke få et eller andet politisk
> parti til at love, at den vil blive forbudt ved lov?
> Det er jo valgløfternes tid.
Hehe, vi må jo lave et parti, der ikke har andet på programmet end at ud-
implementere alle de værste ting/metoder i JavaScript:
"Vi lover at De aldrig mere vil se et uønsket popup-vindue..."

> Det var da noget af det mest irriterende jeg har set, værre end
> ingen højreklik.
> Linker man til en sådan side, kan man ikke engang gå tilbage.
> Lige noget for ponosites...
Ja, det kunne være jeg skulle få en moderator til at slette posten igen, så
vi ikke ser for meget af den slags, men det var jo det han spurgte efter...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-01 00:10

Sun, 11 Nov 2001 22:50:18 +0100, skrev "Anders"
<nopost@tyuityutyuityut.com>:

>Til Intranet vil jeg gerne fjerne menu (Filer Rediger Vis....) og
>navigations linien med pil frem og tilbage, samt adresselinien.

Ved at kigge to dage tilbage.

Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.clientside
Subject: Re: Full screen
Date: Fri, 09 Nov 2001 17:48:42 +0100