Redhat 7.2 installering fra *.iso på hardd~
Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 11-11-01 17:53

Har nogen med succes kunnet installere Redhat 7.2 fra *.iso filer på
harddisk?

Det længste jeg er nået, er at installationsprogrammet går ned under
oprettelse af filsystemer.
--
Svend Olaf

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-11-01 18:11

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Har nogen med succes kunnet installere Redhat 7.2 fra *.iso filer på
> harddisk?

Øh... Kan det lade sig gøre ? Prøv at forklare lidt mere om, hvad du gør.

-Claus

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 11-11-01 22:26

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> wrote:

>Øh... Kan det lade sig gøre ? Prøv at forklare lidt mere om, hvad du gør.

Jeg hentede ISO filerne og dosutils træet til en FAT partition, og
startede installationen fra DOS med autoboot.bat.

Installationsprogrammet spørger selv i hvilken partition og hvilket
bibliotek ISO filerne ligger.

Det virkede med en boot diskette lavet med boot.img fra images
biblioteket.

Bemærkede også andre forskelle, såsom at monitoren nu blev genkendt
korrekt.
--
Svend Olaf

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 12-11-01 15:29

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote in message

> [...]
> biblioteket.
>
> Bemærkede også andre forskelle, såsom at monitoren nu blev genkendt

Jeg har ikke lavet RH 7.2 installation fra ISO, men jeg har lavet en manuel
opgradering fra 7.1 til 7.2 via ISO images på harddisken og det gik fint.
mount xxx.iso /mnt/rh72a -o loop
osv.
Da jeg bruger Ximian Gnome bruger jeg Red Carpet til opgradering, lidt
besværligt, men jeg har total kontrol med hvilke pakker der opdateres, da
der ind imellem kan være konflikter mellem Gnome og Red Hat.
Mvh
Torben

--

\|||||/
( o o )

Tel. + 45 32 32 57 62
Mob. + 45 00 00 00 00
Fax. + 45 00 00 00 00
www.scandinavianIT.com
Private
Web: http://62.79.12.248.adsl.suoe.worldonline.dk/~tsj/
Email: tsj@bitnisse.dk
ICQ: 50593100
.oooO
( ) Oooo.
-----------\ (------( )----------------------
\_) ) /
(_/

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 12-11-01 17:36

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> [...]
> startede installationen fra DOS med autoboot.bat.
>
> Installationsprogrammet spørger selv i hvilken partition og hvilket

Ok. Smart. Det vidste jeg ikke.

Men hvis du stadig har problemer, så prøv at brænde ISO filerne ud på
CD-ROM. Så er der straks mange flere i gruppen, der kan hjælpe dig.

En anden ting: Du er sikker på, at du under installationen ikke er kommet
til enten at vælge fuldautomatisk installation (der sletter hele
harddisken) eller er kommet til at angive din Windows partition som een af
de partitioner, der skal formatteres ? I så fald vil installations-
programmet nemlig unmounte din Windows partition, og så er det jo game-over
for installationen.

-Claus

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 12-11-01 18:15

>Ok. Smart. Det vidste jeg ikke.
>
>Men hvis du stadig har problemer, så prøv at brænde ISO filerne ud på
>CD-ROM. Så er der straks mange flere i gruppen, der kan hjælpe dig.

Der er ikke stadig problemer, da det virkede med boot diskette. Det må
være en anden kerne eller installationsprogram, der ligger der, end i
autoboot biblioteket.
--
Svend Olaf