Hvordan deler jeg nemmest min ADSL mellem ~
Fra : Big Brother

Dato : 11-11-01 17:17

Har en ADSL opkobling via CC denne kunne jeg godt tænke mig at dele mellem 2
putere.

Hvordan gøres dette på den mest driftsikre måde, og samtidigt en billig måde
??

ADSL kommer via en Sisco router, og der er netkort i begge maskiner.

Der er 8m mellem de 2 putere

--
****ICQ****
137179918

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-11-01 17:57

"Big Brother" <svv@vvs.dk> wrote in

> Har en ADSL opkobling via CC denne kunne jeg godt tænke mig at
> dele mellem 2 putere.
> Hvordan gøres dette på den mest driftsikre måde, og samtidigt en
> billig måde ??

Køb en billig Switch og et par passende ikke-krydsede kabler. En 5-
ports fås for under 500,- kr, og et par kabler kan fås for under 100,-
kr. afhængig af længde og kvalitet.

De 2 maskiner skal så blot have hver deres IP adresse(typisk
192.168.1.2 og 192.168.1.3) så har du delt din internetforbindelse.

Når der nu er kabel mellem de 2 maskiner kunne du sikkert finde andre
sjove ting at benytte dem til, men det er en anden historie.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : S. Andersen

Dato : 11-11-01 19:33

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> De 2 maskiner skal så blot have hver deres IP adresse(typisk
> 192.168.1.2 og 192.168.1.3) så har du delt din internetforbindelse.

Der er DHCP i cisco'en så det skal han slet ikke tænke på

Og han får adresserne:

PC1 = 10.0.0.2
PC2 = 10.0.0.3
Cisco'en har selfølgelig 10.0.0.1

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-11-01 22:48

"S. Andersen" <[nospam]@nospam.com> wrote in

> Der er DHCP i cisco'en så det skal han slet ikke tænke på

Nårh ja. Jeg er lidt gammeldags og kan godt lide at jeg ved hvor jeg
har mine enheder på mit hjemmenet.