RH7.2 netværk hvordan???
Fra : Henrik Touborg

Dato : 11-11-01 00:02

Hej,
Jeg er i den sit. at jeg har install. rh7.2 på mit arbejde(Værested for
psykisk syge, der har et meget lille budget) idet vi ikke længere har eller
kan betale Microsygts høje priser, men...

Maskinparken er afdanket og ser ud som følger:
5 x ibm 300gl 200mhz,64m,2,1G
1 x Targa 400mhz,256M, 9G
1 x Bambus 200mhz, 96M, 4G
1 - hub
1 x Cisco 677

Ideen er at det skal være muligt at logge ind på alle maskiner og have filer
m.m. samlet på een mask. Muligvis også bruge een mask til Fil/printerserver
og en som firewall men...

Jeg ved faktisk ikke hvilke programmer der skal anvendes og på hvilken måde.
Har læst lidt i linuxbøgerne og på Gnuskole, men der er et eller andet der
ikke helt kører...

Jeg kan ikke få mask. til at se hinanden eller hub'en

Hjælp !!!

Henrik

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-11-01 01:40

Henrik Touborg wrote:
> [...]
> m.m. samlet på een mask. Muligvis også bruge een mask til Fil/printerserver

64 MB ram er ikke meget, hvis man gerne vil køre fx Netscape 6 eller KDE
2.

En løsning kunne være at bruge den store maskine som server, og de
øvrige som X-terminaler, og lade folk logge ind på serveren vha. XDMCP.

> Jeg kan ikke få mask. til at se hinanden eller hub'en

Der er ingen, der kan hjælpe dig, hvis ikke du skriver, hvad du har
gjort, og hvordan det ikke virker som du forventer. Hub'en har næppe en
IP-adr. og skal ikke kunne ses.

--
Lars Kongshøj