Fletning af dokunemter...
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 10-11-01 15:54

Davs HTML,

Dette spørgsmål har garanteret været bragt ufattelig mange gange, hvilket
jeg så beklager!

Jeg har tidligere lavet et par sites med frames, for at kunne lette arbejde
med at oprette nye links i f.eks. en menu... - hvor menuen var i en frame
for sig selv og derfor var lettere at vedligeholde.

Jeg har læst diverse tutorials på HTML.dk, men synes ikke at der er noget
der fortæller om dette emne!!!

Hvordan gør man det? - eller er der nogen på skrift ét sted, hvor man kan
læse om det ?

Jeg havde forestillet mig at man lavede et menu dokument (css?), der blev
flettet ind i "main" o.a.

-------
Med venlig hilsen
Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Martin Kruse

Dato : 10-11-01 15:59

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læse om det ?
>
> Jeg havde forestillet mig at man lavede et menu dokument (css?), der blev

Hej Henrik

Man kan vist lave noget med et javascript som man kan inkludere på hver side
man vil have menuen til at være på men jeg er ikke sikker..
Det bedste du kan gøre er at bruge SSI (Server Side Include). Det
forudsætter dog at du kan bruge asp på din hjemmeside.

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 10-11-01 16:03

[snip]

> [...]
> Det bedste du kan gøre er at bruge SSI (Server Side Include). Det
> forudsætter dog at du kan bruge asp på din hjemmeside.

-----

Tak for hurtigt svar!

Jeg kan godt køre ASP på min server, men jeg tror at det bliver for kringlet
for mig... - hvad gør alle andre? - hvis de lavet et site uden frames,
retter de så alle sider, hvis der skal tilføjes en knap/hyperlink..?

-------

Fra : Esben

Dato : 10-11-01 16:46

> [...]
> for mig... - hvad gør alle andre? - hvis de lavet et site uden frames,
> retter de så alle sider, hvis der skal tilføjes en knap/hyperlink..?

Jeg bruger bare include-filer. Alle siderne indeholder således denne tekst
hvor menuen skal være:

<!-- #INCLUDE FILE="menu.asp" -->

I menu.asp står der kun de enkelte menupunkter i html-form (gerne en komplet
tabel), og altså ingen <body>,<head>, etc. Når man loader siden, vil teksten
i menu.asp indgå.
Dette er en simpel måde at gøre det på, men det kunne være interessant at
høre hvordan andre gør?

--
Esben

Fra : Mickey

Dato : 10-11-01 16:02

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste du kan gøre er at bruge SSI (Server Side Include). Det
> forudsætter dog at du kan bruge asp på din hjemmeside.

nej...
SSI er ikke asp-afhængigt.
ASP, PHP, SSI - serverside generelt kan klare opgaven meget "transperant" og
elegant

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 10-11-01 16:10

[snip]

> [...]
> SSI er ikke asp-afhængigt.
> ASP, PHP, SSI - serverside generelt kan klare opgaven meget "transperant"
------

Hvordan? - er der et sted hvor man kan lære om dette?

-------