|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Færgesvigt-hvad gør man? Fra : Inger Buchard
 | 
 Dato :  21-01-01 21:18
 | 
 |  | Vi havde bestilt og betalt færge med Colorline 7.2.01 fra Hirtshals til
 Larvik. I fredags fortalte vores rejsebureau, at turen var aflyst. I dag
 søndag fortalte Color Lines billetkontor, at turen var aflyst, fordi der var
 for  få passagerer.
 Hvad gør man som forburger overfor den slags? Der er under 3 uger til
 feriestart, så jeg kan ikke aflyse turen uden økonomiske tab. Jeg har kun et
 færgealternativ, nemlig at tage til Kristiansand fra Hirtshals. Det
 indebærer, at jeg ikke får en nats søvn - der er afgang kl. 01.00 og ankomst
 07.00, altså maks. 5 timers fred og ro - og køreturen til Rauland forlænges
 med to timer. For os halvgamle mennesker er det ikke ligemeget, og det var
 da også afgørende for vores valg af feriemål, at vi kunne få en god langsom
 færgesejlads fra Hirtshals til Larvik og en stille 3-timers køretur på
 kendte veje til Rauland.
 Har ColorLine ikke en pligt til at overholde indgåede aftaler, også når de
 er underskudsgivende?
 Inger
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kennet og Pernille (21-01-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kennet og Pernille
 | 
 Dato :  21-01-01 21:39
 | 
 |  | Du rører ved en generelt problem ved køb af ferieydelser. Charterselskaber
 kan også uden grund aflyse rejser indtil kort før tid. Vi mangler en
 interesseorganisation der skal varetage forbrugernes interesse i den slags
 sager, men vi finder os i det....
 
 
 Inger Buchard skrev i meddelelsen <94ffto$res$1@news.inet.tele.dk>...
 >Vi havde bestilt og betalt færge med Colorline 7.2.01 fra Hirtshals til
 >Larvik. I fredags fortalte vores rejsebureau, at turen var aflyst. I dag
 >søndag fortalte Color Lines billetkontor, at turen var aflyst, fordi der
 var
 >for  få passagerer.
 >Hvad gør man som forburger overfor den slags?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Keld Westergaard Bør~ (07-02-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Keld Westergaard Bør~
 | 
 Dato :  07-02-01 07:31
 | 
 |  | 
 Prøv at videresende din forespørgsel til Forbrugerrådet og bed dem vurdere
 spørgsmålet.
 Det mangler da bare at forbrugeren skal stå helt uden rettigheder!
 Keld
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |