Thrustmaster Ferrari FF Wheel
Fra : Eckblad

Dato : 10-11-01 13:54

Jeg har købt dette fantastiske rat fornylig, men er desværre stødt ind
i nogle problemer. Når jeg kører med fuld fart på Nürburgring i GPL
eller Daytona i N4 (plus alle andre racing spil) fryser skærmen lige
pludseligt og der sker absolut ingenting. Det er sket utallige gange
og gør det umuligt at deltage i f.eks. online racing. Jeg har checktet
Thrustmaster's eget forum, men det er ikke en s... værd.
Er der nogen som har oplevet noget tilsvarende og har en løsning.
Jeg skal tilføje at det er sket både på min gamle PC
(P2,266,256MB,40GB) og på min nye (P4,1500,256MB,40GB).
Hilsen
Eckblad

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-11-01 14:43

> [...]
> Jeg skal tilføje at det er sket både på min gamle PC
> (P2,266,256MB,40GB) og på min nye (P4,1500,256MB,40GB).

Fryser systemet og skal de så genstartes helt forfra?
(Uf uha...)

Eller fryser skærmbillede og lyd kortvarigt i 1 sekund?
Hvis... jeg havde samme problem indtil jeg slog S.M.A.R.T. fra i BIOS
S.M.A.R.T. overvågningen af IBM HD forsager netop fænomenet!

med forhåbentlig S.M.A.R.T-fri hilsen
Villy
www.diy4wd.dk

Fra : Eckblad

Dato : 11-11-01 09:32

Hej Villy - tak for dit svar.
Ja systemet fryser totalt og jeg er nødt til at genstarte på den hårde
måde.
Mht. grafikkort så havde jeg på min gamle PC et Voodoo 3 16MB og på
min nye PC har jeg et GF2 GTS 32MB, og systemet frøs på begge mine
PC'ere (jeg havde måske en ide om at det kunne have noget at gøre med
grafikkortet at gøre).
Vedrørende S.M.A.R.T. og evt. at slå det fra, så har jeg desværre
ingen anelse om hvad du mener (jeg er ikke nogen PC expert), og jeg
ved heller ikke hvordan man rette i BIOS.
Venlig hilsen
Ole Eckblad