Undgå visning af underside alene
Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 10-11-01 13:17

Jeg har et site (www.esc-dk.dk) der er lavet med rammer - det ses
ikke umiddelbart, da der kun er to rammer, hvoraf den ene er en
én-pixel stribe foroven. Dette er lavet for atlid at få vist
hoved-adressen i adresselinien foroven.

Det giver jo det problem, at f.eks. søgemaskiner ofte viser
undersider i fuldt vindue. Findes der mon et script/kodestump der
undersøger, om undersiden bliver vist i den rigtige ramme - og
hvis ikke så sørger for at det bliver gjort - altså target=top
eller så'n noget.

Eller måske leder jeg i stedet efter en anden måde at sørge for,
at hovedadressen altid vises i adresselinien?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 10-11-01 13:43

"Henrik Hesselholdt" skrev bla.
> [...]
> undersøger, om undersiden bliver vist i den rigtige ramme - og
> hvis ikke så sørger for at det bliver gjort - altså target=top

<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "index.htm"
}
</script>

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 10-11-01 16:34

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> <script>
> if (top.location == self.location)
> {
> top.location.href = "index.htm"
> }
> </script>

Hvor simpelt, tak for det )

Men nu kommer mit næste spørgsmål - hvis det virker her:
http://www.esc-dk.dk/test/main.htm
hvorfor virker det mon så ikke her:
http://home11.inet.tele.dk/henrikh/ESC/03-dk/dk2002/boern/index0.html
Det er nøjagtig samme kode, der er "puttet ind"

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 10-11-01 16:40

Henrik Hesselholdt wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> hvorfor virker det mon så ikke her:
> http://home11.inet.tele.dk/henrikh/ESC/03-dk/dk2002/boern/index0.html
> Det er nøjagtig samme kode, der er "puttet ind"

Nå, det gør det også, undskyld ulejligheden

Henrik

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 10-11-01 16:42

Henrik Hesselholdt skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> http://home11.inet.tele.dk/henrikh/ESC/03-dk/dk2002/boern/index0.html
> Det er nøjagtig samme kode, der er "puttet ind"
Hehe, neeej det er nu ikke helt rigtigt. Prøv lige at kigge efter igen.
Denne kode:
if (self.location.href == top.window.location.href)
{ top.window.location.href = "http://www.esc-dk.dk/mgp.html" }

- skulle helst se således ud:
if (self.location == top.location)
{ top.location.href = "http://www.esc-dk.dk/mgp.html" }

Husk: det er helt i orden at være pertentlig når det drejer sig om
JavaScripts.

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 10-11-01 16:49

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Husk: det er helt i orden at være pertentlig når det drejer sig om
> JavaScripts.

He he, det er jeg helt sikker på, du har ret i. Ikke desto mindre var
koden nu go' nok - jeg havde bare fået rodet den sammen med noget anden
script. Nu har jeg flyttet koden op i toppen, og så virker den helt OK.

Men ellers tak for hjælpen

Henrik

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 10-11-01 17:07

Henrik Hesselholdt wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Nu har jeg flyttet koden op i toppen, og så virker den helt OK.

Nå ja, næsten OK. "Udført, men med fejl på siden" skriver ie. Og som
forklaring: "Linie 7 Tegn 1 Fejl Tilladelse nægtet Kode 0" og så
URL'en. Hvad betyder det i "Javascript-analfabet"-sprog?

Min HTML-head ser således ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>MGP 2002</TITLE>

<script language="javascript"><!--
if (self.location.href == top.window.location.href)
{ top.window.location.href = "http://www.esc-dk.dk/mgp.html" }
//--></script>

<SCRIPT LANGAUGE="JavaScript1.2" SRC="logo01.js"></SCRIPT>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<LINK REL="STYLESHEET" HREF="style01.css" TYPE="text/css">
</HEAD>

Mvh
Henrik

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 10-11-01 13:57

On Sat, 10 Nov 2001 12:16:53 +0000 (UTC), Henrik Hesselholdt
<henrik@hesselholdt.dk> wrote:

>undersøger, om undersiden bliver vist i den rigtige ramme - og
>hvis ikke så sørger for at det bliver gjort - altså target=top
Prøv og tag et kig på :
<URL:http://insights.iwarp.com/advanced/javascript/getframed2.html>

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 10-11-01 16:53

Michael Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Prøv og tag et kig på :
> <URL:http://insights.iwarp.com/advanced/javascript/getframed2.html>

Spændende link, men godt nok lidt mere indviklet end den "rene"
skift-topside-kode. Jeg har over hundrede sider, så jeg skal lige
sætte mig 100% ind i teknikken, inden jeg kaster mig ud i alt for
meget.

Men 1000 tak for hintet

Henrik

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 10-11-01 22:17

On Sat, 10 Nov 2001 15:53:29 +0000 (UTC), Henrik Hesselholdt
> [...]

>skift-topside-kode. Jeg har over hundrede sider, så jeg skal lige
>sætte mig 100% ind i teknikken, inden jeg kaster mig ud i alt for
Det er ikke så svært, og det gør, at du kan linke direkte til en af
dine 100 undersider og stadigvæk få dit framesæt med.
Held og lykke

/Goose

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-11-01 20:04

On Sat, 10 Nov 2001 12:16:53 +0000 (UTC), Henrik Hesselholdt
<henrik@hesselholdt.dk> wrote:

>Dette er lavet for atlid at få vist
>hoved-adressen i adresselinien foroven.

.... og for at folk skal have sværere ved at bookmarke sider eller
sende links til en kammerat med en bestemt underside?

Hvorfor bevidst ødelægge funktionalitet?

--
- Peter Brodersen