Hjælp til Lite-on
Fra : Per.

Dato : 09-11-01 22:18

Hej !
Jeg har lige købt og installere en lite-on brænder ! Jeg kan ikke åbne
skuffen ! hvad har jeg gjort forkert !
(Bruger win 95)
Mvh. Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:16

"Per." <ma-ry@get2net.dk> wrote in message
> Hej !
> Jeg har lige købt og installere en lite-on brænder ! Jeg kan ikke åbne
> skuffen ! hvad har jeg gjort forkert !
> (Bruger win 95)
> Mvh. Per

hvis drevet ikke kan køre ud, er det jo nok en mekanisk fejl. Har du prøvet
at trykke på knappen? Skub ud funktionen i windows kan man jo ikke altid
regne med.

Fra : Mogens

Dato : 10-11-01 00:32

On Fri, 9 Nov 2001 22:17:46 +0100, "Per." <ma-ry@get2net.dk> wrote:

>Hej !
>Jeg har lige købt og installere en lite-on brænder ! Jeg kan ikke åbne
>skuffen ! hvad har jeg gjort forkert !
>(Bruger win 95)
>Mvh. Per

Måske et dumt spørgsmål, men er der strøm til drevet ?

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 10-11-01 08:47

Mogens wrote:

> Måske et dumt spørgsmål, men er der strøm til drevet ?

Ikke spor dumt. En typisk fejl alle kan begå

Fra : Per.

Dato : 10-11-01 09:41

Hej igen !
Der er strøm til...!
men jeg har fundet problemet ! var tilsluttet forkert på bundkortet
Skal den tilsluttes som Slave eller Master når jeg vil bruge Secondary IDE
Connector eller skal jeg bruge Primary IDE Connector der har jeg harddisken
og CD-Rom drevet i ? Eller hvad er normal installation.

Mvh. Amatøren

Martin Agersted Jarl <martin@jarl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BECDB60.336F137E@jarl.dk...

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 10-11-01 10:12

> [...]

harddisken
> og CD-Rom drevet i ? Eller hvad er normal installation.

Det mest normale er at have hardisk(e) på primær IDE kanal og så
CD-ROM(er) på sekundær IDE kanal. Det skyldes, at CD-ROM'en eller sville
trække hastigheden på harddisken ned, da IDE kanalen tilpasser
hastigheden til den langsomste enhed

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen