/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Ny dybderekord: 308 meter.
Fra : Odd-Torstein Eriksen


Dato : 09-11-01 21:07

Leser på Divernet at John Bennett fra England. har dykket ned til 308 meter
på OC.
Dykket ble foretatt ved Phillipinene den 6/10.
Dykket varte 9.5 timer med dekompresjon.
Grensesprengene eller galskap?
Hva mener dere?
Er dette et dykk på lik linje med nye rekorder i huledykking, eller er det
idioti?

--
Odd-Torstein Eriksen
PADI OWD, IDK Level 2



 
 
Peter Fjelsten (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 09-11-01 21:37

Odd-Torstein Eriksen skrev (Odd-Torstein Eriksen wrote) ...
> Er dette et dykk på lik linje med nye rekorder i huledykking, eller er det
> idioti?

At dykke dybt kun for at sætte en rekord forekommer mig komplet
tåbeligt. Var det for at dykke på et vrag eller lignende ville det være
anderledes - selvom at jeg mener at det er langt sikrere at dykke dybt i
en hule en i OW.

--
Peter Fjelsten
Juhuuuu! dk.tech.gear er nu over 3 år gammel!
Se alle vores nye varer på <http://www.dktechgear.dk>
dk.tech.gear - servicering af DIR-dykkere på 4. år

Jørgen Egballe (09-11-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 09-11-01 23:22


"Peter Fjelsten" <fjelsten@mail.dou.dkny> skrev i en meddelelse
news:MPG.16565cc65273e758989a07@news.sunsite.dk...
> At dykke dybt kun for at sætte en rekord forekommer mig komplet
> tåbeligt. Var det for at dykke på et vrag eller lignende ville det være
> anderledes - selvom at jeg mener at det er langt sikrere at dykke dybt i
> en hule en i OW.

Helt enig, at sætte livet på spil for at se enden af et reb er idioti. At
dykke dybt på vrag/huler er en kalkuleret risiko hvor fordele (oplevelsen)
vejes op mod ulemperne (risiko for liv og lemmer). Hvis det eneste som står
på plussiden af den afvejning, er en rekord, skulle man tale med en psykolog
om sit mindreværkskompleks eller se at få et liv.

Jørgen
Der rent faktisk ikke ved om der var noget for enden af rebet....



C.H.Engelbrecht (10-11-2001)
Kommentar
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 10-11-01 01:12

Nu er I ikke fair overfor rekordtosserne, til alle tider har det blandt
mennesker (ok, måske mest os mænd!) været eet langt ræs om at komme
hurtigere, højere, stærkere. Al rekordsport går ud på at komme længere og
længere, at nå det højeste bjerg, at flyve længst i eet stræk, at komme
dybest i en ubåd, at komme højest i et fly eller en ballon, osv. osv. Sådan
er det nu engang bare, og at de eksperimenterer med hvem der kommer længst
ned med selvbåren trykluft har jeg sgu ikke ondt i røven over, så længe de
ved hvad faen de laver og er i live bagefter til at fortælle røverhistorien.
Det er nu engang så helvedes menneskeligt...synes jeg.

Mvh Chris

Jørgen Egballe <remove_nospam_egballe@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:617711DE8FA6124F8DAA2DC424667726178B22@www.bends.dk...
>
> "Peter Fjelsten" <fjelsten@mail.dou.dkny> skrev i en meddelelse
> news:MPG.16565cc65273e758989a07@news.sunsite.dk...
> > At dykke dybt kun for at sætte en rekord forekommer mig komplet
> > tåbeligt. Var det for at dykke på et vrag eller lignende ville det være
> > anderledes - selvom at jeg mener at det er langt sikrere at dykke dybt i
> > en hule en i OW.
>
> Helt enig, at sætte livet på spil for at se enden af et reb er idioti. At
> dykke dybt på vrag/huler er en kalkuleret risiko hvor fordele (oplevelsen)
> vejes op mod ulemperne (risiko for liv og lemmer). Hvis det eneste som
står
> på plussiden af den afvejning, er en rekord, skulle man tale med en
psykolog
> om sit mindreværkskompleks eller se at få et liv.
>
> Jørgen
> Der rent faktisk ikke ved om der var noget for enden af rebet....
>
>



Kristian Tjomsland (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Kristian Tjomsland


Dato : 10-11-01 09:20


Jørgen Egballe <remove_nospam_egballe@mail.dk> wrote in message
news:617711DE8FA6124F8DAA2DC424667726178B22@www.bends.dk...
>
> "Peter Fjelsten" <fjelsten@mail.dou.dkny> skrev i en meddelelse
> news:MPG.16565cc65273e758989a07@news.sunsite.dk...
> > At dykke dybt kun for at sætte en rekord forekommer mig komplet
> > tåbeligt. Var det for at dykke på et vrag eller lignende ville det være
> > anderledes - selvom at jeg mener at det er langt sikrere at dykke dybt i
> > en hule en i OW.
>
> Helt enig, at sætte livet på spil for at se enden af et reb er idioti. At
> dykke dybt på vrag/huler er en kalkuleret risiko hvor fordele (oplevelsen)
> vejes op mod ulemperne (risiko for liv og lemmer). Hvis det eneste som
står
> på plussiden af den afvejning, er en rekord, skulle man tale med en
psykolog
> om sit mindreværkskompleks eller se at få et liv.
>
Gleden ved å mestre og gjennomføre et avansert dykk kan være en like
god/dårlig begrunnelse for et dykk som at det ligger noe skrapjern på
bunnen.

Kristian



Peter Fjelsten (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 10-11-01 14:16

Kristian Tjomsland skrev (Kristian Tjomsland wrote) ...
> Gleden ved å mestre og gjennomføre et avansert dykk kan være en like
> god/dårlig begrunnelse for et dykk som at det ligger noe skrapjern på
> bunnen.

Ikke for mig.

--
Peter Fjelsten
Juhuuuu! dk.tech.gear er nu over 3 år gammel!
Se alle vores nye varer på <http://www.dktechgear.dk>
dk.tech.gear - servicering af DIR-dykkere på 4. år

Kristian Tjomsland (10-11-2001)
Kommentar
Fra : Kristian Tjomsland


Dato : 10-11-01 19:13


Peter Fjelsten <fjelsten@mail.dou.dkny> wrote in message
news:MPG.16574700fd1e98d5989bbe@news.stofanet.dk...
> Kristian Tjomsland skrev (Kristian Tjomsland wrote) ...
> > Gleden ved å mestre og gjennomføre et avansert dykk kan være en like
> > god/dårlig begrunnelse for et dykk som at det ligger noe skrapjern på
> > bunnen.
>
> Ikke for mig.

Ikke for meg heller (jeg blir hverken motivert av jernskrap eller av
tauender) men mennesker er forskjellige og jeg har ikke problemer med å se
at andre kan motiveres av begge deler.

Kristian



Arnt E. Hansen (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Arnt E. Hansen


Dato : 11-11-01 21:40


"Odd-Torstein Eriksen" <odd-te@online.no> skrev i melding
news:fFWG7.14132$Fr3.239166@news1.oke.nextra.no...
> Leser på Divernet at John Bennett fra England. har dykket ned til 308
meter
> på OC.
> Dykket ble foretatt ved Phillipinene den 6/10.
> Dykket varte 9.5 timer med dekompresjon.
> Grensesprengene eller galskap?
> Hva mener dere?
> Er dette et dykk på lik linje med nye rekorder i huledykking, eller er det
> idioti?
> Odd-Torstein Eriksen
> PADI OWD, IDK Level 2

** Dette er et dykk som gjøres "i temperert vann".
Sammenlignet med BV's dykk til 225m i nordiske
forhold er vel dette ikke et dykk med samme forutsetninger?

Hva menes om forskjellen temperaturmessig under disse dykkene?

Arnt Eirik
IDK Level2



S.Arnvig (12-11-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 12-11-01 00:49


"Arnt E. Hansen" <aeihanse@online.noSPAM> skrev i en meddelelse
news:_kBH7.16403$Fr3.264994@news1.oke.nextra.no...
>
>
> ** Dette er et dykk som gjøres "i temperert vann".
> Sammenlignet med BV's dykk til 225m i nordiske
> forhold er vel dette ikke et dykk med samme forutsetninger?
>
> Hva menes om forskjellen temperaturmessig under disse dykkene?

På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?

Søren



Timo Jattu (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Timo Jattu


Dato : 12-11-01 12:50

> På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?

Nej faktisk kommer det and på hvor man dykker, på visse lokaliteter er der
ikke nævneværdig forskel på temperaturen i overfladen og ned til 300-400
meters dybde

--
Venligst / Best Regards

Timo Jattu

Scandinavian Diving Import
DK- DENMARK
info@s-d-i.dk
www.s-d-i.dk



Arnt E. Hansen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Arnt E. Hansen


Dato : 12-11-01 09:45


"Timo Jattu" <Timo@pbk.dk> skrev i melding
news:9snd4f$eok$1@eising.k-net.dk...
> > På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?
>
> Nej faktisk kommer det and på hvor man dykker, på visse lokaliteter er der
> ikke nævneværdig forskel på temperaturen i overfladen og ned til 300-400
> meters dybde

Men uansett om det jo er kaldere på bunn, så foregår
"hele" decoen på temperert vann?

Arnt



Jens Didriksen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 12-11-01 14:54


"Arnt E. Hansen" <aeihanse@online.noSPAM> skrev i en meddelelse
news:OYOH7.17097$Fr3.271705@news1.oke.nextra.no...
>
> "Timo Jattu" <Timo@pbk.dk> skrev i melding
> news:9snd4f$eok$1@eising.k-net.dk...
> > > På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?
> >
> > Nej faktisk kommer det and på hvor man dykker, på visse lokaliteter er
der
> > ikke nævneværdig forskel på temperaturen i overfladen og ned til 300-400
> > meters dybde
>
> Men uansett om det jo er kaldere på bunn, så foregår
> "hele" decoen på temperert vann?

Korrekt - men den varme du har mistet i dybet kommer ikke igen på deko...

Didrik



Jens Didriksen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 12-11-01 14:57


> På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?
>
> Søren

Nej, Søren - fra 0 til 50 meter svinger temperaturen...

Didrik



Peter Fjelsten (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 12-11-01 15:18

Jens Didriksen skrev (Jens Didriksen wrote) ...
> Nej, Søren - fra 0 til 50 meter svinger temperaturen...

I åbent vand. Nogle gange.

--
Peter Fjelsten
Juhuuuu! dk.tech.gear er nu over 3 år gammel!
Se alle vores nye varer på <http://www.dktechgear.dk>
dk.tech.gear - servicering af DIR-dykkere på 4. år

S.Arnvig (12-11-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 12-11-01 16:39


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3befd5be$1$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?
> >
> > Søren
>
> Nej, Søren - fra 0 til 50 meter svinger temperaturen...

Nej, Didrik, jeg snakker om 50+ m.

Søren



Jens Didriksen (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 13-11-01 14:42


"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:G2SH7.96$0f3.5957@news.get2net.dk...
>
> "Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3befd5be$1$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >
> > > På den ufede side af 50m er det stort set samme temperatur , ikke ?
> > >
> > > Søren
> >
> > Nej, Søren - fra 0 til 50 meter svinger temperaturen...
>
> Nej, Didrik, jeg snakker om 50+ m.
>
> Søren
>
'
Ja, ja - jeg ved det godt - skulle bare spille lidt smart, ikk'



jk (12-11-2001)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 12-11-01 18:08



> Nej, Søren - fra 0 til 50 meter svinger temperaturen...

(snip)
Nu spørger jeg 'flygtigt' ..... er det temperatureren eller dybde (vi) I
diskuterer , eller ??

JK !





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste