Afskrivning varebil
Fra : IMB

Dato : 09-11-01 19:24

Hvem kan bekræfte mig i : Ny varebil købes december 2001 (gule plader)

Afskrives med 25% (2001) tidligere 30% men kun 1/12 af købesummen uden
moms
eller kan den afskrives med beløbet uden moms 25% for hele året ?

Hilsen
Inge

Fra : "

Dato : 09-11-01 22:34

"IMB" skrev:

> eller kan den afskrives med beløbet
> uden moms 25% for hele året ?

Det der tæller er kun hvilket skatteår du har købt.

Med andre ord, du skal ikke sidde og tælle dage du har ejet noget. Det du
har købt i et regnskabsår kan afskrives på årsregnskabet.

Mvh, Lars

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-11-01 23:47

"" wrote:

> Det der tæller er kun hvilket skatteår du har købt.
>
> Med andre ord, du skal ikke sidde og tælle dage du har ejet noget. Det du
> har købt i et regnskabsår kan afskrives på årsregnskabet.

- Men man skal kunne dokumentere, at bilen reelt er blevet brugt i det
skatteår, den afskrives første gang! Hvis den bare bliver kørt hjem fra
forhandleren og evt. et par prøveture, er der ikke fradrag før det
regnskabsår, man begynder at anvende den reelt i firmaet.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.