Moses H, spiritist eller kristen??
Fra : Erik Larsen

Dato : 09-11-01 17:15

Citat fra læserbrev i Udfordringen uge 45.

Moses Hansens skriver som STRIDSMAND for Jesus;

" Nu vil jeg så stille dig et spørgsmål; Er det stenkast at

bekrige den ånd, der boede i disse selvmordspiloter "

Nu ved jeg ikke hvordan Moses H kan bekrige en ånd,

han har nok en eller anden forklaring, Men bekrige en

ånd der fløj til sin død i WTC d 11-9, det vil jeg kalde

spiritisme -----så det klosser til noget-----???

~~~~~~~~~~~~~~

Jeg var for ca. 11-12 år siden til et møde i Oslo, med en

mand fra LO. Evangelisten ville rense menigheden for

urene ånder, men da ingen ånder forlod menigheden,

begyndte han at angribe de mennesker der var negative

i salen og bad disse negative mennesker om at gå.

Den metode blev også anvendt i Frikirkerne i DK,

hvis man var imod LOs åndelige krigsførelse.

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-11-01 17:18

Hvorfor laver den nye Win XP den x-tra store
afstand mellem linierne???

Erik

Fra : Ole

Dato : 09-11-01 20:34

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dlTG7.707$Np.9569@news.get2net.dk...

> Hvorfor laver den nye Win XP den x-tra store
> afstand mellem linierne???

Du skal prøve at lave en ctrl og enter, så laver den ikke så store mellemrum
mellem linierne, det er det samme som ved word.

Jeg har sevl xp, men kan ikkebruge det på min 100 mhz, se om det ikke kan
være det

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-11-01 17:44

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Citat fra læserbrev i Udfordringen uge 45.
>

> Moses Hansens skriver som STRIDSMAND for Jesus;

Mogen "Moses" Hansen er IMNSHO latterlig.

At gøre det til et salgstrick at lave en utrolig dårlig parodi på Passionen
ved at vandre rundt med et legemesstort kors på støttehjul, er kvalmende.

Det burde vist heller ikke være nødvendigt at lade sig korsfæste - eller
imitere det - hvis man er kristen og tror på Jesu endegyldige Sonoffer.

At han så oven i købet kalder sig "Moses", sætter ligesom prikken over i'et
i storhedsvanvid.

Det er egentlig lidt sjovt at denne mand synes at begå dèn eskatologiske
brøler, at han mener at være jøde og kalder sig "Moses". Jeg tror nu nok,
jeg vil foretrække Jesus, når det kommer til stykket!

At han desuden begiver sig af med at profetere, som til EU-afstemningen, gør
kun sagen værre.

Det er vel nok snarere en Eliasskikkelse, vi venter på som forløber for
Jesus eller hvad?

> " Nu vil jeg så stille dig et spørgsmål; Er det stenkast at
>
> bekrige den ånd, der boede i disse selvmordspiloter "

Han har det med at se "Antikrists Ånd" i andre mennesker (bla. muslimer), og
tillykke med det!

> Nu ved jeg ikke hvordan Moses H kan bekrige en ånd,
>
> han har nok en eller anden forklaring, Men bekrige en
>
> ånd der fløj til sin død i WTC d 11-9, det vil jeg kalde
>
> spiritisme -----så det klosser til noget-----???

Den old- og "ny"-kristne omvendelsesteologi med sin Helligåndsdyrkelse er jo
logisk nok temmelig spiritistisk

Man kan jo groft sagt sige at Jesus var en slags spiritist. Han uddrev jo
netop onde ånder, og var Selv begavet med Helligånden.

> ~~~~~~~~~~~~~~
>
> Jeg var for ca. 11-12 år siden til et møde i Oslo, med en
>
> mand fra LO.

Landsorganiationen for lønmodtagere? ;-D

Nej, undskyld, jeg kender bare ikke noget LO i kirkelig sammenhæng.

> [...]
>
> i salen og bad disse negative mennesker om at gå.
>

> Den metode blev også anvendt i Frikirkerne i DK,
>
> hvis man var imod LOs åndelige krigsførelse.

Skægt. Det bekræfter desværre min fordom om magtstrukturen i visse
frikirkelige samfund.

Pludselig er det ikke Jesus, men "Evangelisten", som man enten er for eller
imod. Jesus bliver åbenbart sat i anden række.

Jeg vil nok kalde det autoritetsmisbrug.
Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 09-11-01 18:04

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message

> Man kan jo groft sagt sige at Jesus var en slags spiritist. Han uddrev jo
> netop onde ånder, og var Selv begavet med Helligånden.
~~~~~~~~~~~~
Jeg vil påstå at der er stor forskel på den "åndsuddrivelse" spiritister
foretager og så den åndsuddrivelse Jesus foretog og kristne foretager.

Spiritister tyer jo til andre ånder (onde) for at skaffe sig indsigt og magt
i de åndelige ting og på den måde er de vel besat eller styret af disse
ånder.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-11-01 18:07

> [...]

> Man kan jo groft sagt sige at Jesus var en slags spiritist. Han uddrev jo
> netop onde ånder, og var Selv begavet med Helligånden.

UHA-UHA slap nu lidt af, det vil under ingen omstændighed være
en fordel at kritisere Helligånden for det Mogens gør. Desuden er
Helligånden ikke blandt de dødes ånder, Helligånden han lever for
at bringe os livet i Jesus og han kan ikke dø.

Med spiritisme mener jeg, at beskæftige sig med de afdødes ånder.

..~~~~~~~~~~~~

> Skægt. Det bekræfter desværre min fordom om magtstrukturen i visse
> frikirkelige samfund.

Det er skam ikke kun Frikirkerne, men også folkekirken der udføre åndelig
krigsføring.

> Pludselig er det ikke Jesus, men "Evangelisten", som man enten er for
eller
> imod. Jesus bliver åbenbart sat i anden række.

Eller 3de række.

> Jeg vil nok kalde det autoritetsmisbrug.

Det er i dags kristne Danmark meget brugt, at misbruge

Erik L