Cpu temp
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-11-01 16:44

Hej alle. Jeg har set en del posts omkring cpu temperaturer. Mange ligger
omkring 50° og helt op til 60°. Jeg blev så lidt nysgerrig og installerde
mothorboard monitor. Den siger mig at min Athlon 1.4Ghz ligger på 39°. Kan
det virkelig passe at den er så "kølig"? Den er ligeså kølig efter den har
kørt 3DBenchmark i en halv time.

Mvh Mark

Fra : Veritas

Dato : 09-11-01 16:59

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message
> [...]
> det virkelig passe at den er så "kølig"? Den er ligeså kølig efter den har

det kommer an på mange ting.. eksempelvis er min athlon en af de varmeste
jeg nogensinde har set på trods af excellent køling... det er fordi min temp
måler nærmest presser min processor op ad soklen... dvs. den ligger så tæt
på selve kernen som muligt... andre har presset deres målere så langt ned i
soklen som muligt... dette gør at de har en lavere temp end undertegnede...

min athlon ligger på 49-63 grader på en zahlman køler (ikke den passive
vifte)... men ved normal core volt ligger den på ca 67-74.... den er på 1.6
nu og med arctic silver paste....

men tag din processor ud af soklen og check efter, hvordan din temp måler
sidder... der er osse forskel fra motherboard til motherboard mht. temp
(eller det er faktisk fra temp måler til temp måler)

/J

Fra : Jakob M

Dato : 10-11-01 00:22

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mothorboard monitor. Den siger mig at min Athlon 1.4Ghz ligger på 39°. Kan
> det virkelig passe at den er så "kølig"?

Ja og nej . Temperaturfølerne i de fleste bundkort er hamrende unøjagtige, så
den kan godt være 39°C, det kan også være at den bare måler forkert. Hvis den er
stabil er temp ikke for høj.

Mvh
Jakob