CPU temperatur
Fra : Ricki

Dato : 09-11-01 12:12

Hej,
Jeg har lige installeret Asus A7V133-C. Det er første gang jeg har prøvet
sådan noget, så jeg er interesseret i at vide om CPU temperatur på 59 grader
er normalt. Jeg har aldrig tænkt over dette før. Jeg har i samme ombæring
skiftet blæser og køler.
CPU er en Athlon 800 TB.

Hilsen Ricki

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-11-01 12:22

Hej Ricki

Temperaturen er lidt høj, men ikke faretruende.

Var det køletape på blæseren ? - i så fald fjern det !
Brugt du kølepasta ? - brug et TYNDT lag !
Luft gennemstrømningen i kabinettet ? - der skal være gennemtræk ! Sæt en
blæser forneden i fronten og lad den suge luft ind i kabinettet.

Du burde kunne komme ned på ca 50 grader.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 09-11-01 12:39

Hvordan kan man egentlig kontrollere at den temp. info. man kan hente fra
mb'et er korrekt ?. (CPU, chipset)

Mvh
/Søren

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-11-01 08:59

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> Luft gennemstrømningen i kabinettet ? - der skal være gennemtræk ! Sæt en
> blæser forneden i fronten og lad den suge luft ind i kabinettet.

Ind i kabinettet?
Plejer man ikke at sige at man får den bedste gennemstrømning, hvis
begge blæsere suger luften ud af kabinettet.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-11-01 10:29

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message

> Ind i kabinettet?
> Plejer man ikke at sige at man får den bedste gennemstrømning, hvis
> begge blæsere suger luften ud af kabinettet.

Bestemt NEJ, Sug ind foran blæs ud bag på - det er gennemtræk!

Hvis du kun suger ud vil luften komme ind andre steder. Og det er lidt
ukontrollabelt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-11-01 11:16

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> Bestemt NEJ, Sug ind foran blæs ud bag på - det er gennemtræk!

Jeg er sikker på at http://www.overclockers.com anbefaler at du suger ud
begge steder, men det er ikke noget jeg gider tæske langhalm på.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 12-11-01 11:43

> Jeg er sikker på at http://www.overclockers.com anbefaler at du suger ud
> begge steder, men det er ikke noget jeg gider tæske langhalm på.

Hvis du suger ud af kabinettet i begge ender, skal luften ind andre steder.
Dette være sig hvor der nu er hul f.eks. cd-rom drev, sprækker i kabinettet
osv. Disse steder er det svært at gardere sig mod støv og fnuller.
Ved at lade en af kabinetblæserne suge luft ind i kabinettet, nedsætter du
undertrykket i kabinettet. Hvis man så sørger for at den (de) blæser der
suger ind, trækker mere luft ind end den (de) der suger ud, kan man lave et
overtryk i kabinettet. Så vil lugten istedet for søge ud igennem de
føromnævnte sprækker og man vil minimere støv i kabinettet. Så slipper man
for at skulle støvsuge kabinettet hver uge =)

MVH

Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-11-01 16:57

En gang i mellem blive man overrasket over hvad de finder på ude i verden!
Uncle Tom kommer kølepasta på Athlons gummi dupper - det skader vel næppe,
men gavner, Nej.

Jeg er helt enig med Thomas bemærkninger om ventilationen, men den med støv
i CD-rom drevet er lidt overdrevet, da drevet er lukket bag til (enkelte
brændere er ikke).

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen