Skærme
Fijala 3554
BNC eller 15-pin mini D-sub
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-11-01 22:43

Hejsa!

Min skærm har to tilslutningsmuligheder:

"15-pin mini D-sub"
og
"BNC x 5"

Jeg bruger det kabel der fulgte med til 15-pin-stikket.

Hvad ville jeg evt. få ud af at bruge BNC i stedet. I manualen ser det
ud til, at dette stik bare vil have 15-pin i den ende til PCen,
ligesom det jeg nu bruger har?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 09-11-01 00:00

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Hvad ville jeg evt. få ud af at bruge BNC i stedet. I manualen ser det
> ud til, at dette stik bare vil have 15-pin i den ende til PCen,
> ligesom det jeg nu bruger har?

Alt efter hvor godt det almindelig D-sub kabel er, vil du typisk kunne få
en endnu bedre billedkvalitet (større skarphed) ved at skifte til et godt
BNC-kabel. For at kunne se forskellen, kræver det dog i praksis at du har
et grafikkort, der i forvejen leverer en flot 2D kvalitet. Som fx Matrox
Gxxx eller Ati Radeon. Altså ikke noget med et noname Geforce2 GTS kort.

mvh
Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-01 00:04

Falckredderen Ragga Muffin skrev:

> [...]
>et grafikkort, der i forvejen leverer en flot 2D kvalitet. Som fx Matrox
>Gxxx eller Ati Radeon. Altså ikke noget med et noname Geforce2 GTS kort.

Det sidste kan jeg hoppe med på, jeg har et Matrox Marvel G400 TV.

Hvad koster sådan et BNC-kabel, og vil jeg kunne se det? Jeg må
indrømme, at jeg allerede nu er utroligt glad for min nye skærm

Men hvad er forskellen egentlig? Det er jo det samme output fra
grafikkortet, der tilføres jo ikke noget ekstra signal, det ryger bare
ind i skærmen på en anden måde?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 09-11-01 00:35

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Hvad koster sådan et BNC-kabel, og vil jeg kunne se det? Jeg må
> indrømme, at jeg allerede nu er utroligt glad for min nye skærm

Kig på edbpriser.dk. Priserne svinger ligeså meget som kvaliteten. Men
omkring 200 kroner er et godt udgangspunkt.

> Men hvad er forskellen egentlig? Det er jo det samme output fra
> grafikkortet, der tilføres jo ikke noget ekstra signal, det ryger bare
> ind i skærmen på en anden måde?

Tja.... Kablet er som oftest bedre afskærmet end et standard D-sub-kabel.
Derfor er der også forskel på, hvor meget du reelt vinder ved at skifte
til et BNC. Desuden har man som skærmproducent mulighed for at afskærme
indgangen til hver enkelt leder i monitoren bedre, end hvis de alle skal
samles i det lille D-sub stik.

mvh
Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-01 00:51

> [...]

>til et BNC. Desuden har man som skærmproducent mulighed for at afskærme
>indgangen til hver enkelt leder i monitoren bedre, end hvis de alle skal

Det lyder jo ganske fornuftigt. Jeg tror nu nok jeg beholder det kabel
her, men så fandt jeg da ud af meningen med BNC-stikkene - tak.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 21:47

> Det lyder jo ganske fornuftigt. Jeg tror nu nok jeg beholder det kabel
> her, men så fandt jeg da ud af meningen med BNC-stikkene - tak.

Jep, det var nu meget Rart. Jeg har også disse omtalte BNC tilslutninger, på
min Sansung 900SL+

men jeg troede nu kun, det ar meget dyre proff grafikkort, som havde
specielle BNC udgange.

Men nu har jeg et ATI Radeon 64 DDR, som jeg foresten har betalt 3000 for i
tidernes morgen (alt for meget)

Så mon man skal kigge efter noget bnc.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 23:06

> Hvad koster sådan et BNC-kabel, og vil jeg kunne se det?

http://shop.roline.ch/cgi-bin/rolinelsag.filereader?3beda50d00f34738273fc38d
5d57068b+DE/catalogs/11016918

207 Kroner ifl. EDBpriser inkluderes fragt