Lydproblemer på Soltek sl75kav
Fra :

Dato : 07-11-01 17:48

Hej!

Lyden på min computer laver små hak lyde når jeg afspiller musik på den,(den
gør det sikkert også når jeg afspiller andet, har bare ikke lagt mærke til
det.) Den er begyndt på det efter jeg har installeret win xp, jeg bruger
lydkortet der ligger i bundkortet. er det virkelig så skod så man ikke kan
bruge det til musik i xp?
eller har i en løsning??

Mvh

Jan

Fra : Ib J

Dato : 07-11-01 18:34

Prøv at hente den nyeste driver fra Soltek til lydkortet.
Den skulle understøtte xp.

mvh
Ib J.

Fra :

Dato : 07-11-01 18:31

Ok det prøver jeg.

--
Jan

> Prøv at hente den nyeste driver fra Soltek til lydkortet.
> Den skulle understøtte xp.
>
> mvh
> Ib J.

Fra :

Dato : 07-11-01 18:37

Ok, de drivere der ligger på deres side er fra den 30 august så de
understøtter nok ikke xp.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-11-01 01:08

On Wed, 7 Nov 2001 17:48:15 +0100, =ç wrote:

> [...]
>lydkortet der ligger i bundkortet. er det virkelig så skod så man ikke kan

Det er ikke godt!
Det er det billigste af det billigste, jeg opgav ret hurtigt og
smed penge i et PCI lydkort.
Et af problemerne er at det er en software-emulering der tager
sig af det meste...dvs at den bruger CPU'en en del.
WindyXP er ikke ligefrem en hurtigløber, på trods af diverse
lumre optimeringstricks men det meste ligger nok i for dårlige
drivere...det er ikke rigtigt noget der bliver gjort det helt
store nummer ud af...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Earning money would be fun if it wasn't so taxing.

Fra :

Dato : 08-11-01 07:26

[...]

Ok, jeg kan bare ikke få mit creative pci128 til at virke. ligemeget hvad
jeg gør skiver windows at der er noget galt, ikke hvad , men bare at der er
noget.
Det burde ikke være driverene da de ligger i windows, eller hva??

Mvh

Jan

Fra : Ib J

Dato : 08-11-01 17:21

Har du disabled onboard lyd i din bios?
Hvis ikke det hjælper, kan du prøve at flytte dit
lydkort til et andet pci-slot.

> [...]
er
> noget.
> Det burde ikke være driverene da de ligger i windows, eller hva??

Fra :

Dato : 08-11-01 18:49

> Har du disabled onboard lyd i din bios?
> Hvis ikke det hjælper, kan du prøve at flytte dit
> lydkort til et andet pci-slot.

Jep det har jeg gjort. det med at skifte pci slot har jeg ikke prøvet endnu,
men det kunne være man skulle prøve det.

Mvh

Jan

Fra :

Dato : 08-11-01 19:24

Det hjalp sørme, den skulle lige hakke lidt de første 10 sek. indtil den
faktisk fandt ud af at den havde fået et lydkort