logrotate
Fra : Henrik Farre

Dato : 08-11-01 22:24

Yello

Jeg har lige 3 spørgsmål som jeg ikke kan finde noget info om på nettet.

1. Hvad laver /var/log/rpmpkgs ??
Den indeholder bare en masse navne på .rpm pakker, og i
/etc/logrotate.d/ ligger en fil til at rotere den...
Filen matcher ikke rpm -qa

2. Jeg har lavet en fil til at rotere /var/log/cups/access_log og
error_log, med det resultat at, den pakkede fil også bliver pakker
f.eks.:
access_log
access_log.1.gz
access_log.1.gz.1.gz
access_log.2.gz
access_log.2.gz.1.gz
osv.

Min /etc/logrotate.d/cups ser sådan her ud:

/var/log/cups/* {
missingok
notifempty
compress
}

3. I min /etc/crontab er MAILTO="", men i /var/log/cron/errors står der:
Nov 5 12:40:58 localhost anacron[5994]: Can't exec /usr/sbin/sendmail: No such file or directory
Nov 5 12:40:58 localhost anacron[725]: Tried to mail output of job `cron.weekly', but mailer process (/usr/sbin/sendmail) exited with ststus
1

Hvordan sætter jeg anacron til ikke at prøve at maile mig, eller til at
bruge noget andet end sendmail.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique@obel.auc.dk -- http://Welcome.to/Webbench >

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-11-01 05:37

Henrik Farre skrev:

> Min /etc/logrotate.d/cups ser sådan her ud:
>
> /var/log/cups/* {

<uafprøvet>

Måske kunne du nøjes med at skrive

/var/log/cups/*_log {

</uafprøvet>

// Klaus

Fra : Henrik Farre

Dato : 09-11-01 22:04

Yello

I artikel <a017b460-2772-4478-ab3e-442045a38972@zigzag.magnetic-ink.dk>,
skrev "Klaus Alexander Seistrup" <spamtrap@magnetic-ink.dk>:

> <uafprøvet>
>
> Måske kunne du nøjes med at skrive
>
> /var/log/cups/*_log {

Det ser ud til at virke, så er spørgsmålet bare hvorfor fan' jeg ikke
selv kom på det....