God optisk musemåtte
Fra : Jakob M

Dato : 08-11-01 14:03

Hej

Jeg leder efter en god musemåtte til min nye optiske mus. Hvad kan i anbefale ?.

Mvh
Jakob

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-11-01 17:15

On Thu, 8 Nov 2001 14:02:44 +0100, Jakob M wrote:

>Hej
>
>Jeg leder efter en god musemåtte til min nye optiske mus. Hvad kan i anbefale ?.

Benytter et ganske almindeligt stykke hvidt A-4 papir (indtil
Icemat ankommer) det virker udemærket.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Some days the only good things on TV are the vase and the clock.

Fra : Thomas Jari

Dato : 08-11-01 17:31

>Benytter et ganske almindeligt stykke hvidt A-4 papir (indtil
>Icemat ankommer) det virker udemærket.

Kan man bruge IceMat med en optisk mus?? Er den ikke gennemsigtig??

Thomas Jari

Fra : Madsen

Dato : 08-11-01 18:19

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> skrev:

> Kan man bruge IceMat med en optisk mus?? Er den ikke gennemsigtig??

Jeg synes at have hørt noget om at IceMat netop skulle komme i en
hvid udgave som passer bedre til optiske mus end den tranparente
gør, men det er muligt jeg tager fejl.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-11-01 21:07

On Thu, 8 Nov 2001 18:18:32 +0100, Madsen wrote:

>Jeg synes at have hørt noget om at IceMat netop skulle komme i en
>hvid udgave som passer bedre til optiske mus end den tranparente
>gør, men det er muligt jeg tager fejl.

Nope du tager ikke fejl....desværre ser det ud til at trække ud
med færdiggørelsen af den
Det er ren blærerøvseffekt

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
An optimist invented an airplane, a pessimist invented a parachute.

Fra : Jakob M

Dato : 09-11-01 01:52

>Benytter et ganske almindeligt stykke hvidt A-4 papir

Det gør jeg også nu, men der er alt for megen friktion mellem mus og papir.
Bevæger jeg musen hurtigt er der ingen problemer, men de små fine bevægelser
bliver ryk-agtige.

Mvh
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 08-11-01 16:57

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev:

> Jeg leder efter en god musemåtte til min nye optiske mus. Hvad kan i anbefale ?.

Et hvidt skriveunderlag er hvad jeg bruger.
Det virker fint nok. Ikke perfekt, men fint nok til de fleste
almindelige "muse-opgaver" :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : WZUP

Dato : 08-11-01 17:33

En Bubba Gump Shrimp Co. Musemåtte fra Bubba Gump restauranten (baseret på
Forest Gump filomen) i Monterey i Californien.
Den virker fortrinligt

Fra : Madsen

Dato : 08-11-01 18:17

"WZUP" <christiansp@hotmail.com> skrev:

> En Bubba Gump Shrimp Co. Musemåtte fra Bubba Gump restauranten (baseret på
> Forest Gump filomen) i Monterey i Californien.
> Den virker fortrinligt

Lyder meget speciel i hvert tilfælde :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 08-11-01 17:43

On Thu, 8 Nov 2001 14:02:44 +0100, "Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote:

> Jeg leder efter en god musemåtte til min nye optiske mus. Hvad kan i anbefale ?.

Jeg vil egentlig bare fraråde røde underlag, i hvert fald hvis musen
lyser rødt. Min Logitech Optical MouseMan Wheel[tm] hakkede ind i
mellem da jeg brugte en rød filt-musemåtte (eller hvad man skal kalde
den). Nu har jeg skiftet til en grøn af samme type, og den har kørt
problemfrit siden.

Men et godt stykke papir (nok helst af god kvalitet til f.eks.
inkjet-printere) er også fint, hvis man ellers kan få det til at ligge
stille. ;)

- Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 08-11-01 19:11

Jeg købte et hvidt skriveunderlag af plastic hos en boghandler, og det
virker helt perfekt. Det kan kun anbefales.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-11-01 23:34

Jakob M <r49@hotmail.com> wrote:

> Jeg leder efter en god musemåtte til min nye optiske mus.
> Hvad kan i anbefale?.

Indtil for nylig har jeg benyttet mit bord som musemåtte.

Jeg ser stadig ingen ide i musemåtter men jeg ser derimod en ide i
håndledsstøtter! Det har virkelig gjort det mere komfortabelt at benytte
min computer. Jeg ville helt sikkert vælge en musemåtte med
håndledsstøtte.

- Christian

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 10-11-01 02:58

On Thu, 8 Nov 2001 23:33:50 +0100, Christian Flintrup wrote:

> [...]
>håndledsstøtter! Det har virkelig gjort det mere komfortabelt at benytte
>min computer. Jeg ville helt sikkert vælge en musemåtte med

Placerer min mus ret langt inde, således at hele min underarm
kan hvile på bordpladen, lidt tilbagelænet kan man så lettere
slappe af i skuldrene.....virker fint, men kræver et skrivebord
med god dybde....ligeledes bevæger jeg ikke musen mere rundt end
at det kan rummes i 4cm2...

nil desperandum (never despair)

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-11-01 21:13

In article <4nvG7.884$TW2.144200@news010.worldonline.dk>, r49@hotmail.com
says...

> Jeg leder efter en god musemåtte til min nye optiske mus. Hvad kan i anbefale ?.

Jeg kan anbefale en fUNC 1030 musemåtte (www.everglide.de). Det er en virkelig
lækker musemåtte, som min Intellimouse Explorer 3.0 er meget glad for.

Jeg har tidligere haft en Icemat (hvor Intellimusen dog også virkede på), men
foretrækker fUNC måtten, da den har en glattere overflade, hvilket giver større
kontrol, når man skal flytte musen den sidste mm. for at railen i Quake3 går
hjem :)

Man kan også købe fUNC måtten i DK, men den koster rent faktisk mere end hvis
man bestiller den hjem fra Tyskland (meget hurtig levering). Man sparer 60,-
ved at købe den i Tyskland - go figure.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)