gnome task til woody
Fra : Bo Lorentsen

Dato : 07-11-01 23:41

Hello ...

Nu har jeg rodet med Debian i over et halvt år, og jeg tænkte at det var
tid til at vokse op og begynde at bruge Woody/testing (man skal jo helst
have lidt inst. problemer)

Derfor fik jeg ændret i min "sources.list" og hentet omkring 350 pakker,
som nu er installeret og opdateret. Jeg er en glad woody bruger, og det
virker næsten.

Min gamle Gnome er en Ximian gnome som faktisk er en "potato" ting, som nu
køre oven på min woody (den overleved min dist-opgrade), men min
red-carpet virker ikke mere. Jeg kan godt leve uden red-carpet, da det
virker som om gnome i woody er ved at være "up to date".

Som den flinke debian bruger jeg er kikkede jeg straks efter en
"task-gnome", men uden held.

Så :

   Hvordan vedligeholder man sin woody Gnome (andet end apt-get upgrade)
   Hvor finder man den sidste woody mozilla (det er M18 der er på debian
woody)

/BL

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-11-01 08:22

"Bo Lorentsen" <bl@lue.dk> writes:

> Som den flinke debian bruger jeg er kikkede jeg straks efter en
> "task-gnome", men uden held.

Task-systemet er meget ændret fra Potato til Woody.

>    Hvordan vedligeholder man sin woody Gnome (andet end apt-get upgrade)

Hvad vil du mere?

>    Hvor finder man den sidste woody mozilla (det er M18 der er på debian
> woody)

Læs apt_preferences(5) og installer så den fra unstable. Det er en
0.9.5.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 08-11-01 21:06

In <87lmhhn2vz.fsf@xyzzy.adsl.dk>, Peter Makholm wrote:

> Task-systemet er meget ændret fra Potato til Woody.
Øhh, ved du hvor det er beskrevet ? Jeg har lidt svært ved at finde noget
ordenlig dok. andet end mail arkiver

> Hvad vil du mere?
Næhh, det kan du have ret i. Måske ville jeg bare vide hvilke retning
gnome integrationen gå under Woody.
Jeg har som sagt forsøgt at følge Debian folkende i et stykke tid, og jeg
har da lært at værdsætte denne dist. men jeg mangler stadigt overblik over
deres "road plans", selv efter at havde lært at bygge deb pakker

> Læs apt_preferences(5) og installer så den fra unstable. Det er en
> 0.9.5.
Tak, unstable sourcen oversætter bare smukt under testing, så nu køre jeg
mozilla woody (home build).

/BL

Fra : Morten Boysen

Dato : 09-11-01 11:53

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> Hvad vil du mere?

Poblemet er mere at installere gnome, så man få alle de rigtige pakker
med. I Sid findes pakken kde, som bare indeholder dependencies til
alle de nødvendige KDE-pakker. Findes der noget lignende til gnome?

--
Morten Boysen

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-11-01 10:24

> Øhh, ved du hvor det er beskrevet ? Jeg har lidt svært ved at finde noget
> ordenlig dok. andet end mail arkiver

/usr/share/doc/tasksel/README

Teknisk set brugte det gamle system task-* pakker, mens det nye system
bruger en række foruddefineret tasks og så en 'header' i
pakkebeskrivelsen.

I praksis er det tilsyneladende besluttet kun at have en
desktop-pakke, der inkluderer blandt andet både kde og gnome.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix