JavaScript-syntaks
Fra : Morten Bakkedal

Dato : 08-11-01 03:40

Jeg har været nødsaget til at lave et enkelt lille JavaScript til omregning
af nogle værelsesnumre på mit kollegium til telefonnumre.

Jeg er dog lidt usikker på syntaksen, så jeg håbede at en måske lige ville
kigge nedenstående igennem og se om der er fejl.

I nedenstående str det firecifrede værelsesnummer, der checkes med første
linie.

if (str.match(/^[12346][1-8]((0[1-9]|1[0-9]|2[0-3])a{0,1}|04b|20b)$/i))
{
var block = str.substring(0, 1)
var floor = str.substring(1, 2)
var room = str.substring(2, 4)

if (block == 6)
block = 5
var phone = 6000 + 184*(block-1) + 23*(floor-1) + (room-1)
if (str == 2712)
phone = '6936'
else if (str > 4113)
phone++
profile.phone.value = '3287' + phone
}

Desuden så skelner JavaScript ikke mellem tal og strenge kun indeholdende
tal. Hvordan sikrer jeg mig, at anden sidste linie ikke lægger de to udtryk
sammen som tal?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-01 11:36

"Morten Bakkedal" <bakkeland@yahoo.dk> wrote
> [...]
>
> Desuden så skelner JavaScript ikke mellem tal og strenge kun indeholdende
> tal. Hvordan sikrer jeg mig, at anden sidste linie ikke lægger de to

profile.phone.value = new String('3287') + phone

Alternativt kan du jo blot sikre dig at at det BLIVER lagt sammen:
profile.phone.value = 32870000 + phone

jan
--
http://fuckwww.dk - Til kamp mod www-forvirring!
http://falladen.dk - En øl om tirsdagen holder maven igang...

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 09-11-01 03:29

Jan Hansen wrote:

> profile.phone.value = new String('3287') + phone
>
> Alternativt kan du jo blot sikre dig at at det BLIVER lagt sammen:
> profile.phone.value = 32870000 + phone

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Nu er jeg måske kommet frem til, at jeg
slet ikke ønsker dette nummerpræfiks vist.

BTW: Netop da JavaScript ikke er typefast, burde der da findes en operator
alene tiltænkt strengkonkatenation. Jeg kom til at tænke på om

profile.phone.value = '3287' & phone

var gyldig JavaScript-kode.

--
Morten Bakkedal