printer via netværk
Fra : Lars Greve

Dato : 07-11-01 23:04

Jeg har samlet to pc'er i et netværk, og det fungerer fint. Jeg har
fra begge pc'er fuld adgang til drevene på den anden pc, og jeg har
adgang til Internet fra begge (via ISDN-modem på den ene). Men jeg kan
ikke udskrive til min printer HP710 C fra den fjerne pc. Jeg har
aktiveret deling af printer og jeg har installeret printeren på den
fjerne pc

Når jeg kører en communication test får jeg følgende svar:
Your printer is set up as a network printer. The communication test
did not get a response from the printer. This may be caused when 1.
The printer is not ON 2. The cables are not connected. 3. The network
does not support two-way communication between the computer and the
printer. You will still be able to print, but you will not recieve
alert information from the printer.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-11-01 01:32

"Lars Greve" <lars.greve@skolekom.dk> skrev i en meddelelse

> Your printer is set up as a network printer.

Den skal ikke installeres som netværksprinter.

Niels

Fra : John Larsen

Dato : 08-11-01 22:20

"Lars Greve" <lars.greve@skolekom.dk> wrote in message
> [...]
> alert information from the printer.
>
> Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?

Det ser ikke ud som om der er noget galt som sådan, men du har i den fjerne
computers driver slået 2 vejs kommunikation til, fjern fluebenet i 2 vejs
kommunikation. Fejlmeddelelsen gør til sidst opmærksom på at du GODT kan
udskrive men du vil ikke få meddelelser som papirstop, manglende blæk o.s.v.

Hilsen

John