IBM harddisk???
Fra : BOB #

Dato : 07-11-01 16:58

Hej

Jeg har lige købt en IBM 60GXP, selv om jeg har hørt en masse dårligt om
den.
Jeg ka ik få den til at virke.(Det er første gang jeg har en sprit ny HD i
maskinen)
Den ka godt ses i bios`en og når den booter, men windows ka ikke.
Jeg ved godt den ska partitioneres men hva hjælper det, når jeg ik ka se
den?
En eller anden må vide lidt om det. Så jeg håber nogen ka hjælpe mig.

Mvh Bob#

Fra : Ricki

Dato : 07-11-01 20:33

Du kan finde et partitionerings-program til IBM diske på deres hjemmeside.
Det er et godt program. Jeg kan sende det til dig hvis du er interesseret.
Det forudsætter naturligvis at du har windows installeret, men det kan jeg
forstå at du har?!

Ricki

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-11-01 22:05

> Du kan finde et partitionerings-program til IBM diske
> på deres hjemmeside.
> Det forudsætter naturligvis at du har windows
> installeret, men det kan jeg forstå at du har?!

<http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm>

Man downloader programmet, sørger for at have en tom diskette i
diskettedrevet og kører programmet, som så laver en boot-diskette som sættes
i og der genstartes. Resten guides du igennem på skærmen.

Programmet du skal bruge er DiskManager 2000, læs evt. selv om de andre.

Mvh.
Mikael

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-11-01 17:06

BOB # wrote:
> Den ka godt ses i bios`en og når den booter, men windows ka ikke.

Godt så virker den!

> Jeg ved godt den ska partitioneres men hva hjælper det, når jeg ik ka se
> den?

Boot i DOS eller på en DOS-diskette.
Skriv fdisk
Sørg for at vælge den rigtige disk. (punkt 5)
Opret partitioner. (punkt 1)

> En eller anden må vide lidt om det. Så jeg håber nogen ka hjælpe mig.

Håber det hjalp.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Dj Koch

Dato : 07-11-01 17:27

du vil ikke kunne finde din disk i windows hvis du ikke har partitioneret
den ... når du har gjort dette, så finder windows den også ... gør som
beskrevet i anden tråd
Held og lykke

Dj Koch
Flower# : 21024743