EpoX 8KHA+ UPDATE! Nu virker lortet sq :-)
Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 19:15

Hej igen.

Nu virker mit system igen. Jeg fandt nyeste BIOS fra EPoX allerede i går,
men den rettede ikke mine problemer. Til sidst resetede jeg BIOS helt og
prøvede langsomt at tweake op, indtil mine indstillinger lykkedes. Altså ind
i BIOS, et tweak, genstart winXP, genstart, næste tweak... osv...

Jeg har været nød til at gå op til 1,8 vcore, for at nå de 1500 MHz, som jeg
tidligere nåede ved 1,65, men ok, det fungere. Mine ram har jeg sat til 2,6
volt, Turbo mode, CAS2, 4bank, og det virker sq nu

DOG, kører jeg nu 11x136, istedet for de 10x150 jeg er vandt til Ikke desto
mindre scorer jeg mere i stort set alle tests, så jeg klager ikke. Det lader
til at Via KT266A virkleig yder meget bedre end AMD 760.

Nu mangler jeg bare at få mit grafikkort op på max igen.

Jonny.

Fra : *Xray

Dato : 07-11-01 11:01

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Altså ind
> i BIOS, et tweak, genstart winXP, genstart, næste tweak... osv...

Nu mangler du bare at få styr på dit ur/tidszone

*Xray

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 21:17

> Nu mangler du bare at få styr på dit ur/tidszone

Det er den slags der sker når man resetter :-/ Sorry.

Jonny.

Fra : Kristian

Dato : 07-11-01 14:59

Er det den opdatering fra den 17/10/2001?

Der står inde på Epox's side "After flashing this BIOS you may be required
to CLEAR the CMOS using CMOS clear jumper" - hvad er det?

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 15:23

Nulstille BIOS.. Der sidder to jumpere på Motherboardet, en til 100/133 MHz
BUS, og en til at nulstille BIOS. Flyt den over i et par sekunde rog flyt
den tilbage igen.

Og husk at stille dit ur bagefter, ellers bliver du ædt herinde

Jonny.

Fra : Kristian

Dato : 07-11-01 15:42

Skal computeren være slukket eller tændt mens man gør det med jumperne?

Jeg har iøvrigt læst på deres side at man skal nulstille efter dette ved at
gå ind i BIOS og vælge "Load setup defaults" - skal man både gøre det + det
med jumperne på bundkortet?

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 15:57

> Skal computeren være slukket eller tændt mens man gør det med jumperne?

Slukket! Men med strøm til...

> [...]
at
> gå ind i BIOS og vælge "Load setup defaults" - skal man både gøre det +

Jeg gjorde begge dele. Men jeg loadede Optimized defaults...

Jonny.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 08-11-01 00:01

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev:

> gør det med jumperne?
>
> Slukket! Men med strøm til...

Mener du det ?
Jeg ville men at man bør afbryde PSUen helt inden man reeseter BIOSen.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
======================

Fra : DWM

Dato : 08-11-01 00:54

"Rasmus A. Nielsen." <maici@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du det ?
> Jeg ville men at man bør afbryde PSUen helt inden man reeseter BIOSen.

For en sikkerhedsskyld, ja, så burde man.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-11-01 22:15

> For en sikkerhedsskyld, ja, så burde man.

Ja, men sikkerhed har jeg aldrig givet meget for... Jeg har aldrig (i de ca
12 år jeg har rodet med hardware) taget forbehold for statisk elektricitet,
afbrydelse af PSU'en ved ETHVERT (Dog ved nogle) lille indgreb og den slags,
og jeg har aldrig haft problemer...

Jonny.