FTP og Telnet server i Mandrake7.2
Fra : Carsten Kronborg Jac~

Dato : 06-11-01 22:27

Hej NG.

Jeg har fornylig installeret Mandrake 7.2, på en maskine hvor jeg tidligere
kørte Mandrake 7.1. I Mandrake 7.1 kørte de 2 "services" FTP og Telnet, men
det gør de ikke som standard i Mandrake 7.2.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke filer jeg skal kigge i ?

Maskinen har 2 netkort - Det ene ud mod Internettet hvor telnet er udelukket
og det andet er på lokal nettet. På lokalnettet vil jeg gerne have mulighed
for at kunne telnette fra min windoze-maskine.

Mvh
/Carsten K. J.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 07-11-01 13:36

Carsten Kronborg Jacobsen wrote:
> [...]
> og det andet er på lokal nettet. På lokalnettet vil jeg gerne have mulighed
> for at kunne telnette fra min windoze-maskine.

Ja for at enable telnet skal du gå ind i /etc/xinet.d/telnetd (Tror jeg
nok) og redigere i den fil. Men hvorfor ikke lege med ssh. Det gør du
det samme sted. Husk at hvis du åbner for telnet i /etc/xinet.d/ skal du
lukke af for telnet i dit firewall script.

MVH Mikkel Bundgaard