Et for godt lydkort?
Fra : HelloKitty

Dato : 06-11-01 19:53

Jeg har lige investeret i et Creative SoundBlaster Live!, vistnok med
support for 5.1-et-eller-andet. Anyway, jeg afspillede een af mine MP3ere
(klassisk musik), og til min store overraskelse hørte jeg ikke disse
baggrundsstøj, som ellers var klart i mit tidligere lydkort, Creative
SoundBlaster AWE32.

Det er måske godt, men ikke rigtigt i mine øjne, for noget lydtab må da have
været når lydkortets DSP kan filtrere de støj? For slet ikke tale om hvis
jeg en dag skulle være interesseret i at omsætte MP3eren, så jeg kan brænde
en audio-CD i den tro at lyden er god (i computeren), men er højst
sandsynligvis alligevel med fejl. Eller hva'?

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-11-01 00:21

"HelloKitty" <[nospam]hellokitty@e-box.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> en audio-CD i den tro at lyden er god (i computeren), men er højst
> sandsynligvis alligevel med fejl. Eller hva'?

Ahem!

Filen er fortsat den samme, når du brænder den. Den har jo ikke ændret
karakter, fordi du vælger at afspille den på et SB Live, fremfor et SB32AWE.
Hvordan den lyder brændt afhænger af den oprindelige digitalisering, selve
brændingen og (mest af alt) den hardware du derefter afspiller den på!

/Chr

Fra : HelloKitty

Dato : 07-11-01 01:48

Nej, det er også det jeg mener (men måske skrev jeg det ikke tydeligt nok).
Uanset hvilket lydkort der er tale om, så er indholdet i den pågældende fil
stadig det samme.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-11-01 00:53

> [...]
> en audio-CD i den tro at lyden er god (i computeren), men er højst
> sandsynligvis alligevel med fejl. Eller hva'?

Det lydtab der evt. måtte være (hvad der ikke er), er ingenting i forhold
til det lydtab der kommer ved at konvetere til MP3, og igen tilbage til
Audio-cd.

--

Mv. Flemming Nielsen