Tinnitus forbøn
Fra : Live4Him

Dato : 06-11-01 15:18

Min Tinnitus er blevet værre og værre på trods af at jeg har skreget til gud
om hjælp ! Nu i dag måtte jeg spadsere ved vejen fordi min bil var på
værksted og en kæmpe ekstremt larmende traktor kørte lige forbi så mine
trommehinder blafrede og det forværre Tinnitus at blive udsat for høj lyd.

hvorfor hjælper gud ikke ?- hvorfor bliver det værre ? Hvilken glæde har
gud af at jeg bliver tortureret af tinnitus hele tiden ??? Hvorfor svare gud
ikke på mine bønner og råb om hjælp ? Hvorfor skulle jeg udsættes for
ekstremt lyd i dag - synes gud ikke at jeg lider nok i forvejen ??????

Bare man fik lov at dø, men døden er åbenbart for godt til mig - JEG SKAL
PINES !!!

jørgen.

Fra : TommyGun

Dato : 06-11-01 15:33

Hej Jørgen.

Jeg kan se vi har noget tilfælles, desværre ikke i den gode ende :(
Jeg vil godt be for dig.

Har du prøvet B-12 vitaminer??

Tommy.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 06-11-01 15:55

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jørgen.
>
> Jeg kan se vi har noget tilfælles, desværre ikke i den gode ende :(
> Jeg vil godt be for dig.

Me-too
Vi er nogle stykke med det problem..

> Har du prøvet B-12 vitaminer??

Hvad skulle de hjælpe?

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : TommyGun

Dato : 06-11-01 19:29

> Hvad skulle de hjælpe?

B-12 er godt for dit nervesystem.

Jeg har taget dem i en periode, og de har taget de skarpe kanter af min
tinitus, jeg har faktisk opletet en kraftig dæmpning af min støj.

Der er en undersøgelse der har påvist at nogle tinitus patienter har fået
dæmpet eller helt fjernet deres tinitus (jeg kan desværre ikke huske hvor
jeg har læst det) men man skal huske på der kan være mange forskellige
årsager til tinitus.

Det skal siges jeg også har taget C-Vitamin i samme periode.

Tommy.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-11-01 19:46

> [...]
> trommehinder blafrede og det forværre Tinnitus at blive udsat for høj lyd.

Det er ærgeligt at man ikke på een eller anden måde kan forebygge/forhindre
tinnitus...det er noget med en overbelastet nerve dybt i øret, ikke?
Gad vide om det er en form for betændelse i nerven. Det ville i hvert fald
lyde meget logisk...

> [...]
> ikke på mine bønner og råb om hjælp ? Hvorfor skulle jeg udsættes for
> ekstremt lyd i dag - synes gud ikke at jeg lider nok i forvejen ??????

Det er helt absurd at du efter at have fået fred og ro i dagligdagen ved at
flytte ud på landet er så pokkers uheldig at skulle løbe ind noget så
larmende som en traktor. Hvis du stadig har dine ørepropper, så kunne det
vel være en ide at have dem på sig, hvis man pludselig hører en traktor der
er på vej?

A propos traktorer, en sød lille anekdote: Da min farfar var officer i
Ingeniørkorpset, oplevede de ofte ved høreprøverne på de menige fra landet,
at de bogstaveligt talt alle sammen var stokdøve på en bestemt
frekvens...Stor forundring, indtil det viste sig at det lige præcis var
tonelejet for en traktor, der kører i tomgang!

Så jo, traktorer larmer. Rigtig meget, endda.

> Bare man fik lov at dø, men døden er åbenbart for godt til mig - JEG SKAL
> PINES !!!

Jeg forstår godt at dine nerver er flossede, men ønsker du virkelig at dø?

Har du søgt information på nettet om tinnitus?
Du har angiveligt masser af lidelsesfæller derude, og der er vel sikkert
nogle af dem som kan gi' dig et par gode råd til hvordan man overlever
tinnitus.

God bedring.

--
Kh
Anders

Fra : Sm

Dato : 08-11-01 06:30

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bare man fik lov at dø, men døden er åbenbart for godt til mig - JEG SKAL
> PINES !!!
>
> jørgen.

måske kan det lyde lidt hårdt, men står der ikke skrevet at som man sår
sådan høster man, det lyder nu også som du er en selvplager

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-11-01 11:26

"Sm" <dsl52801@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> måske kan det lyde lidt hårdt, men står der ikke skrevet at som man sår
> sådan høster man, det lyder nu også som du er en selvplager

Sm har du Tinnitus? Det går jeg ud fra du har, siden du skriver som du
skriver.
Det kunne være interessant at høre hvordan du tackler din. Under alle
omstændigheder må vores kristne sindelag være, at hjælpe, opmuntre og bede.
1. Kor. 12:12-27 og 1. Timotheus 5:8 handler en hel del om det, ja Paulus
siger endda til de kristne, at hvis vi ikke tager os af hinanden, er vi
værre en vantro.
mvh
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 08-11-01 11:36

"Sm" <dsl52801@vip.cybercity.dk> wrote in message

> måske kan det lyde lidt hårdt, men står der ikke skrevet at som man sår
> sådan høster man, det lyder nu også som du er en selvplager
~~~~~~~~~~~~~~~~
Underlig kommentar - hvad mener du egentlig ?

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-11-01 12:02

Fra : Sm

Dato : 08-11-01 12:21

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

se nu hvad Jørgen skriver: JEG SKAL PINES- tror du ikke det kan virke
selvforstærkende ?
Børn kan plage så meget at ingen gider høre dem, ikke dermed sagt at Jørgens
Gud ikke hører ham, men måske kan det blive for meget for selv Jørgens Gud.
Jørgen er og har været meget plaget. Gud har sat mange hjælpere her på
jorden dem skal Jørgen gå til og rette sig efter dem, og så håbe på
miraklet.

Hilsen

Søren

------------------
Jørgen skriver:

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-11-01 12:52

> [...]
> Jørgen er og har været meget plaget. Gud har sat mange hjælpere her på
> jorden dem skal Jørgen gå til og rette sig efter dem, og så håbe på

Vil du være venlig at svare på mit spørgsmål oven over.

mvh
Ernst

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 00:44

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-11-01 00:44

> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

klip

klip

> Nej jeg har ikke tinitus, men jeg giver han et godt råd "søg Guds hjælpere
> her på jorden"
> der er desværre sygdomme her på jorden, vi kunne jo bede Gud udryde dem,
det
> ville nok ikke hjælpe. Tror du ikke vi skal lære at blive herre i eget
hus.?

> Søren

Jeg synes du svarer Jørgen på en ikke særlig kærlig eller kristen måde. Han
har bedt om forbøn for hans tinnitus og du "sparker til ham". Du kan da vist
ikke have det så godt selv.

"måske kan det lyde lidt hårdt, men står der ikke skrevet at som man sår
sådan høster man, det lyder nu også som du er en selvplager"

Ja, sådan svarede du Jørgen

[...]

Ja, sådan svarede du mig på mit indlæg ang. Jørgen

Ser du Sm, Jørgen er måske ikke din kop the, men hvad galt er der i at
Jørgen søger om forbøn her i tråden?

Endelig fik jeg svar fra dig. Du lider ikke af tinnitus!! Vær du taknemmelig
for det.
Hvis nu jeg ikke var et rimelig venligsindet og hjælpsomt kristent menneske,
men var et rigtig ondskabsfuldt svin med ligeså meget ondsindet magt, så
ville jeg nedkalde en rigtig "god tinnitus" over dig, i sådan ca. 1 måned.
Ikke bare sådan lidt øresusen, nej en rigtig mandfolketinnitus, som hyler og
larmer, så dit hovede er ved at sprænges. Når så du ikke har sovet i 14 dage
og du begynder at jamre dig lidt, så ville jeg sige til dig: "Søren dit
skvat, hvad piver du over. Hold op med dit skaberi, tag dig sammen
tøsedreng", o.s.v.

Vær du glad for jeg ikke er en sådan person. Jeg vil ikke ønske for nogen -
heller ikke dig - at de må opleve det forfærdelige pinefulde støjhelvede
tinnitus kan være.

mvh
Ernst

Fra : Sm

Dato : 09-11-01 12:31

> "Sm" <dsl52801@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ser du Sm, Jørgen er måske ikke din kop the, men hvad galt er der i at
> Jørgen søger om forbøn her i tråden?

der er ingenting galt i at søge om forbøn.Der er heller ikke noget galt i at
søge Guds hjælpere her på jorden.

> [...]

nogen -
> heller ikke dig - at de må opleve det forfærdelige pinefulde støjhelvede

PRØV hvis DU tør, så kan vi se hvor stor din magt er.

men lad os nu ikke blive for personlige.
Jeg ved at nogle gange kan forbøn for et menneske hjælpe, men indrøm nu
bare at mange gange er det uden resultat. Er det så fordi Gud ikke gide høre
på os, eller er vi I blot ikke stærke nok i troen. Det kunne jo være
hjælpen var lige om hjørnet, hvis vi gad være åbne, det kunne være en læge
psykiater tandlæge mm. så er der vel ingen grund til at ulejlige Gud, med
mindre man VIL KRÆVER et mirakel.

mvh
Søren

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-11-01 16:34

> [...]

> dage

> nogen -

> PRØV hvis DU tør, så kan vi se hvor stor din magt er.

Kunne aldrig falde mig ind. Det var et naivt forsøg på at få dig til at være
lidt menneskelig over for Jørgen, som har en lidelse du ikke kender en dyt
til. Næstekærlig er ikke lige dig, men det er fint for mig. der er heldigvis
mange, mange kristne, som har den elementære kristne egenskab.

> men lad os nu ikke blive for personlige.

Fra dit første indlæg i denne tråd, har du været særdeles personlig over for
Jørgen.

> [...]
høre
> på os, eller er vi I blot ikke stærke nok i troen.

Gud hører hver eneste suk fra os, men at vi ikke ser hans indgreb her og nu,
er ingen bevis på det modsatte. Husk lige på dette: Gud er Gud og intet
menneske har hverken ret til, eller magt til, at vride armen om på Gud og
sige "jeg vil ha' det - jeg vil helbredes NU", som et andet overforkælet
barn. Alt vi får af Gud, er helt og aldeles ufortjent og af nåde. Problemet
med, at vi ikke oplever Guds indgreb her og nu, er et evigt tilbagevendende
HVORFOR. Dette kan vi måske først få svar på i evigheden.
Det værste vi som medmennesker kan gøre, er at insinuere at det er ens egen
skyld, for lille tro, synd, etc. etc.

> [...]
kunne >være en læge psykiater tandlæge mm. så er der vel ingen grund til at
ulejlige Gud, >med mindre man VIL KRÆVER et mirakel.

Du har helt ret i, at Gud bruger mange forskellige mennesker her på Jorden
til at hjælpe os, men jeg er sikker på vi ikke ulejliger Gud med vores
bønner, tværtimod.

Gud velsigne dig
Ernst

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-11-01 12:48

> [...]
> trommehinder blafrede og det forværre Tinnitus at blive udsat for høj lyd.

Du kan tro jeg vil bede for dig. Jeg har haft en middelsvær Tinnitus i 10
år, evig, konstant, kronisk støjhelvede på begge ører også denne
lydfølsomhed som du også har.

> [...]
> ikke på mine bønner og råb om hjælp ? Hvorfor skulle jeg udsættes for
> ekstremt lyd i dag - synes gud ikke at jeg lider nok i forvejen ??????

Sådanne spørgsmål har jeg også tit stillet. Jeg har lige som dig ikke fået
noget svar fra Gud. Selv om det kan lyde absurd, har jeg ind imellem været
vred på Gud. Han kunne jo bare i eet nu fjerne lidelsen. Hvid vi betragter
Gud som vores himmelske far, tror jeg det er ok at skælde ham lidt ud. Som
en jordisk far forstår sine børns reaktioner, tror jeg vores himmelske far
forstår dem endnu bedre.

> Bare man fik lov at dø, men døden er åbenbart for godt til mig - JEG SKAL
> PINES !!!
>
> jørgen.

Nogen dage kan bare være for meget, så man bliver helt desperat. Jeg tror på
og beder til, at din plage mildnes eller helt fjernes. Jeg har oplevet, at
dyb koncentration om et eller andet, kan fortrænge generne lidt, men let er
det ikke og slet ikke om natten.

Til oplyning for dem som læser denne tråd er der to former for Tinnitus. Den
ene er forårsaget af støjskade. I det indre øre sidder tusinder og atter
tusinder af nervetråde, som sættes i svingninger når øret udsættes for
lyde. Nervetrådenes svingninger omsættes så i hjernen til det vi hører. Når
disse nervetråde udsættes for langvarig ekstrem høj støjpåvirkning, kan de
blive kronisk ødelagte, så de går i en slags "selvsving" og sender signaler
til hjernen, som hylen, susen, ringen, o.s.v. Der følger som regel også
hørenedsættelse med i "handelen".
Den anden form for Tinnitus skyldes åreforkalkning. Denne type kan i visse
tilfælde bedres ved medicin.
Den førstnævnte Tinnitus kan ikke helbredes eller bedres med nogen form for
medicin. Her kan kun en guddommelig helbredelse klare problemet. Der er dog
en tendens til, at man bliver bedre til at tackle støjen og det opleves som
om den klinger lidt ud.

Her er et par link, ellers skriv igen.

http://www.oerelaegerne.dk/tinnitus.html
http://home7.inet.tele.dk/ubt/tinnitus.htm

mvh
Ernst

Fra : TommyGun

Dato : 08-11-01 13:47

Hej Ernst.

Tja. min tinitus er hverken støjskade eller forkalkning
Men er kommet efter en infektion i mit øre, efter en strand tur
Hvilket også gav mig menier lignende anfald, og det blev diagnosen; Meniere.

OBS: Stærk B-12 vitamin har lindret min støj rigtigt meget.
Hvis ikke andet, så er det da værd at prøve, det kunne være det virkede på
dig - man ved aldrig.

Her er et andet link: www.mtf.dk

Guds Fred,

Tommy ><>

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-11-01 14:52

> [...]
> Men er kommet efter en infektion i mit øre, efter en strand tur
> Hvilket også gav mig menier lignende anfald, og det blev diagnosen;

Har du både diagnosen Tinnitus og Meniere. Tinnitus forårsaget af støjskade
kan ikke bedres, eller helbredes med nogen medicin - det er grundigt
dokumenteret. Der er forskellige teknikker, høreapparat som udsender en
neutraliserende støj. De nervetråde der er ødelagte p.g.a. støj, ER ødelagte
og ingen medicin kan redde dem, sorry. Meniere er jo slet ikke det samme som
Tinnitus.

mvh
Ernst

Fra : TommyGun

Dato : 08-11-01 15:23

> sorry. Meniere er jo slet ikke det samme som Tinitus

Jeg sagde heller ikke det var det samme :)

Jeg har både Tinitus og Meniere, Meniere har så godt som altid Tinitus som
partner i svære tilfæde på begge ører.
Og det er ikke min Meniere der er blevet bedre af B-12 det er min tinitus +
stabile godnat og stå op tider.

Tinitus kan opstå af mange ting ikke kun lydskader og forkalkning, stress og
spændinger kan faktisk også være en faktor, en helbredelig sådan.

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-11-01 16:43

> [...]
> partner i svære tilfæde på begge ører.
> Og det er ikke min Meniere der er blevet bedre af B-12 det er min tinitus

Det er godt og velsignet, at du oplever din Tinnitus forbedret med B-12, men
det
er langfra alle eksperters erfaring og min. Det er jo også en kendsgerning,
at langt de fleste af os "lærer at leve med den", bliver bedre til at
fortrænge støjen, o.s.v., det har jeg erfaret. I hvor lang tid tog du B-12
inden du mærkede en bedring. Det er en skam du ikke kan huske mere nøjagtigt
om den undersøgelse, du skrev om. Det ville virkelig have interesse for
mange.

klip

> Tinitus kan opstå af mange ting ikke kun lydskader og forkalkning, stress
og
> spændinger kan faktisk også være en faktor, en helbredelig sådan.

Ja, det giver jeg efter nærmere undersøgelse dig ret i.

> Guds Fred,
>
> Tommy.

Nå, men nu skal det her vel ikke blev en hel lægebrevkasse

Guds velsignelse
Ernst

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-11-01 20:33

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 11-11-01 21:30

På Tue, 6 Nov 2001 15:18:00 +0100, skrev "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com>:
> [...]
> gud af at jeg bliver tortureret af tinnitus hele tiden ??? Hvorfor svare gud

Kanskje også Gud lider av tinntius og derfor ikke hører deg?

Kjellemann
(Der selv lider (litt) av tinntius

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-11-01 22:37

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> skrev i en meddelelse

> Kanskje også Gud lider av tinntius og derfor ikke hører deg?

Gider du ikke holde dine utidige kommentarer i enten muddergrøften
eller i no.samfunn.religion.

Har du noget konstruktivt og/eller seriøst at komme med, er du mere en
hjertelig velkommen her i gruppen. Du har faktisk præsteret en hel del
ganske seriøse fagligt velfunderede indlæg (hvoraf nogle endda er
blevet gemt på min harddisk!).

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 12-11-01 11:35

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse
> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> skrev i en meddelelse

> Gider du ikke holde dine utidige kommentarer i enten muddergrøften
> eller i no.samfunn.religion.

klip

Jeg havde lyst til at skrive det samme, men da Kjell selv har en
lettereTinnitus, opfattede jeg hans bemærkning til jørgen som en lidt
malplaceret vits, som vi Tinnitusramte så skulle synes var sjov. Det er bare
ikke så sjovt når man plages voldsomt af det.

mvh
Ernst

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 13-11-01 23:32

På Sun, 11 Nov 2001 22:36:35 +0100, skrev "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk>:
> [...]
> hjertelig velkommen her i gruppen. Du har faktisk præsteret en hel del
> ganske seriøse fagligt velfunderede indlæg (hvoraf nogle endda er

Beklager jeg ikke har hatt tid til å svare tidligere. Muligens var det barndommens "Far til fire" filmer
som påvirket meg til å tro at "alle" dansker var blide og hyggelige. Så er noen av dere pinadø surere
enn meg. Eller kanskje du hadde en dårlig dag som reagerte slik du gjorde i svart? Selv synes jeg min
tintius-vits fortsatt er god. Man har ikke mer moro enn den man selv laver, sier nå jeg.

Mvh
Kjellemann.

Fra : Live4Him

Dato : 13-11-01 23:49

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> wrote in message
> Muligens var det barndommens "Far til fire" filmer
> som påvirket meg til å tro at "alle" dansker var blide og hyggelige. Så er
noen av dere pinadø surere
> enn meg.
~~~~~~~~~~
LOL

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 14-11-01 00:26

> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> wrote in message
> noen av dere pinadø surere
> LOL
>
> jørgen.

Kære Jørgen, du er lidt svær at blive klog på. Det ene øjeblik er det næsten
om Satan er efter dig med din tinnitus og du beder om forbøn. Det næste
øjeblik synes du Kjells norske "vits" og svar på din anmodning om forbøn, er
moro??
mvh
Ernst