Test af netværk/internet dropout
Fra : DeBoss

Dato : 05-11-01 19:58

Hej..

jeg skal imorgen teste et netværk hos en kunde.. de har 6-10 pc'ere koblet i netværk og via en router til internettet..

Vi har problemer med at de bliver smidt af vores app der kører gennem citrix over internettet. og jeg leder efter en god måde at finde fjelen på.. da vi har omkring 120 brugere på konstant, og problemet kun findes der, er jeg ikke i tvivl om at problemet skal findes fra deres PC til internettet, men hvordan lokaliserer jeg bedst fejlen.. og hvis det er deres linie (TDC-ADSL) hvorsan kan jeg bedst afprøve det ??

Jeg har pinget.. hvilket går fint som regel,, men pludselig laver den timeout-- og kommer kort efter igen.. men for at en "almindelig" person forstår at deres internet er fejlen.. hvad kan jeg gøre for at teste det ???

Jeg håber på nogle gode og letforståelige løsninger... de tror jo nok ikke på mig, hvis ikke de forstår det...

--
Mvh Dennis B Dennis@Bitnisse.dk
Nogle kvinder synes det er vulgært at gå

Fra : Peter M.

Dato : 06-11-01 12:08

Hej

Prøv at lade en maskine lave en ping -t <IP-ADDR> for at holde forbindelsen,
hele tiden.
Har set det samme problem mht router/citrix.

Mvh
Peter Marker
Mærsk-IT

Fra : DeBoss

Dato : 07-11-01 23:27

Lidt for sent.. men tak

Jeg var derud fra tirsdag morgen af.. men jeg lavede faktisk en konstant ping.. og der kom MEGET tit time out..
dernæst hentede jeg DUmeter og satte maskinen til at downloade en 100Mb fil fra en TeleDK testserver.. så kunne man sku rigtigt se hvor stabil den var )

Mvh Dennis