DNS spørgsmål
Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 15:24

Er det muligt at lave et domæne som alias til et andet domæne - når man ikke
er autoritativ for det domæne som aliaset peger på ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-11-01 15:40

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> Er det muligt at lave et domæne som alias til et andet domæne - når
man ikke
> er autoritativ for det domæne som aliaset peger på ?

En cname? Det mener jeg ikke skulle være noget problem.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 16:08

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> En cname? Det mener jeg ikke skulle være noget problem.

okay godt ;)

- jeg skal til at overbevise mit webhotel om at de (gratis) skal lave sådan
et til mig så jeg kan have to domæner på det samme webhotel, gider de ikke
det har jeg en anden DNS-fætter der så skal lave det for mig ;)

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-11-01 17:28

> - jeg skal til at overbevise mit webhotel om at de (gratis) skal lave
sådan
> et til mig så jeg kan have to domæner på det samme webhotel,

Held og lykke. Men det plejer nu ikke at være noget, der koster noget
særligt. Jeg plejer at give 16 kr. om måneden, og så er der også dns med
i prisen.

> gider de ikke
> det har jeg en anden DNS-fætter der så skal lave det for mig ;)

Han kan højest få domænet til at peje på hotellets server. Det er ikke
se samme, som at den rammer din hjemmeside. Du skal have webhotellet til
at knytte domænenavnet til din hjemmeside.

Med mindre du har din egen ip-adresse, og altså ikke bruger navnebaseret
multi-hosting. Men det ville overraske mig meget. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 18:24

> Held og lykke. Men det plejer nu ikke at være noget, der koster noget
> særligt. Jeg plejer at give 16 kr. om måneden, og så er der også dns med
> i prisen.

hvilket er over dobbelt af hvad jeg skal give hos min egen DNS fætter for
DNS + en henvisningsside (som er det samme som domænet har i dag, det er
faktisk bare "parkering" af et "gammelt" domæne)

> Han kan højest få domænet til at peje på hotellets server. Det er ikke
> se samme, som at den rammer din hjemmeside. Du skal have webhotellet til
> at knytte domænenavnet til din hjemmeside.

i apache :
Redirect / http://domæne.dk
- mener bare han har IIS på hans maskiner, men det kan vel klares
alligevel...

> Med mindre du har din egen ip-adresse, og altså ikke bruger navnebaseret
> multi-hosting. Men det ville overraske mig meget. :)

nej det har jeg absolut ikke...

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-11-01 19:17

> [...]
er
> faktisk bare "parkering" af et "gammelt" domæne)

Well, jeg må nok indrømme, at jeg er temmeligt ligeglad med om jeg giver
5 eller 50 kroner om måneden, hvis det er det der skal til, for at det
virker. :) Det er småpenge...

> i apache :
> Redirect / http://domæne.dk

Hvis en redirect er i orden, kunne du vel få din super-billige
dns-fætter til at køre noget mod_rewrite på din henvisningsside. Så er
du helt fri for at blande dit webhotel ind i det.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 22:51

> Well, jeg må nok indrømme, at jeg er temmeligt ligeglad med om jeg giver
> 5 eller 50 kroner om måneden, hvis det er det der skal til, for at det
> virker. :) Det er småpenge...

tjaa, der skal alligevel laves om på tingene, så jeg er ved at undersøge
hvad der er billigst

> Hvis en redirect er i orden, kunne du vel få din super-billige
> dns-fætter til at køre noget mod_rewrite på din henvisningsside. Så er
> du helt fri for at blande dit webhotel ind i det.

tjaa, det kunne vel lade sig gøre, men en redirect er at foretrække

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-11-01 12:39

> tjaa, det kunne vel lade sig gøre, men en redirect er at foretrække

Det er jo lige præcis det, det er! :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 18:25

> Med mindre du har din egen ip-adresse, og altså ikke bruger navnebaseret
> multi-hosting. Men det ville overraske mig meget. :)

men btw, det er jo bare at tilføje til httpd.conf i virtualhost'en:
ServerAlias *.gammeldomæne.dk