Død harddisk???
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 05-11-01 01:06

Hej

Jeg har problemer med min gamle IBM Deskstar 16GP 8.4GB.
Den har det sidste år siddet i en harddiskskuffe og fungeret fint.
Men den anden dag, låste den en kammerats computer, når man bootede.
Den låste lige efter oversigten over ram, cpu, diske m.m.

Jeg har selv været ved at opgradere min computer, med nyt bundkort og processor.
Men da der var fejl i bundkortet, blev jeg i lørdags nød til at montere det gamle igen.
Nu ville min computer ikke boote og der kom ikke noget signal til skærmen.
Efter længere tids fejlsøgning, viste det sig at det harddisken i skuffen som låste computeren.
Også selvom strømstikket var pillet ud af disken.

Kan det være harddisken som er totalt fucked?

Hvis ja, hvordan får jeg adgang til dataen på den, uden skal skulle et eller andet firma en formue?

Mvh. Jens

Fra : Psyman

Dato : 05-11-01 07:57

> [...]
som låste computeren.
> Også selvom strømstikket var pillet ud af disken.
>
> Kan det være harddisken som er totalt fucked?

Har du prøvet at tilslutte den uden om skuffen? (har selv haft et par
harddisk-skuffer med løse forbindelser!)

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 05-11-01 13:17

"Psyman" <kratoo@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9s5d94$4kr$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Har du prøvet at tilslutte den uden om skuffen? (har selv haft et par
> harddisk-skuffer med løse forbindelser!)

Ja, det har jeg prøvet. Men den undrer mig bare, at det først hjalp når jeg hev både strømstikket og fladkablet ud.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 05-11-01 16:23

"Jens Beltofte Sørensen" <jbs@whateverworld.dk> skrev

> Ja, det har jeg prøvet. Men den undrer mig bare, at det først hjalp når
jeg hev både strømstikket og fladkablet ud.

Det undrer ikke mig.
Når fladkablet sidder i, tror controlleren jo stadig at harddisken er
tilkoblet systemet, men da den ikke får noget svar (fordi du har koblet
strømmen fra), hænger computeren.

mvh
Peter