Røde knopper...
Fra : Simon

Dato : 04-11-01 23:22

Så tager vi den sikkert én gang til.... (sorry)

Min kæreste får røde knopper, når hun barberer sig. Det er i bikini linien
det drejer sig om, og på den aller nederste del af 'maven'. Hvordan undgås
det??

Simon

Fra : chokmah

Dato : 05-11-01 07:17

"Simon" skrev d. 04-11-01 23:22 dette indlæg :
> [...]
linien
> det drejer sig om, og på den aller nederste del af 'maven'. Hvordan

baberskum & aftershave ?
Chokmah

http://www.kandu.dk/

Fra : Mirian

Dato : 05-11-01 10:44

"Simon" <cfp12301@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Så tager vi den sikkert én gang til.... (sorry)

Det gør ikke noget

> Min kæreste får røde knopper, når hun barberer sig. Det er i bikini linien
> det drejer sig om, og på den aller nederste del af 'maven'. Hvordan undgås
> det??

Tja det er svært at undgå, men jeg har haft gode erfaringer med at smøre
huden med australsk tee tree oil lotion efter jeg har barberet mig! Desuden
skal hun passe på med at skrabe for meget imod hårene, da det irriterer
huden, og så gå i bad først får at opbløde hårene!

MVH Mirian

Fra : Puk

Dato : 05-11-01 13:16

"Mirian" <Mirian@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Tja det er svært at undgå, men jeg har haft gode erfaringer med
at smøre
> huden med australsk tee tree oil lotion efter jeg har barberet
mig!

Ja det kan godt være, at det hjælper på de røde knopper, men føj
for den lede hvor det lugter *G*.
Jeg ville i hvert fald aldrig påføre mig denne afskyelige olie
eller lotion umiddelbart før sexuel aktivitet, det må være
frygteligt at stikke hovedet ned mellem benene på sin partner og
så få denne lugt i næsen. Personligt kan jeg næsten ikke engang
holde stanken ud, hvis jeg putter det på og mit hoved sidder jo
ganske langt fra den ende *G*.

> Desuden
> skal hun passe på med at skrabe for meget imod hårene, da det
irriterer
> huden, og så gå i bad først får at opbløde hårene!

Personligt skraber jeg altid imod hårene, da jeg ellers synes, at
der kommer for mange små stubbe.
Hvis jeg skal undgå røde knopper så skal jeg ligge i badekarret
minimum en halv times tid for at bløde godt op inden jeg
overhovedet begynder med skraberen. Iøvrigt synes jeg det
hjælper ganske godt med almindelig fugtighedscreme (uden parfume)
og så lige valse lidt rundt med enden bar bagefter.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : NH

Dato : 08-11-01 17:21

Jeg er enig med Mirian.

Og Puk nu kan du jo klarer det om morgenen og så vente lidt med det sjove
ik.

Jeg bruger altid tea tree oil fra matas og mine nosser og kanter er altid
uden Røde dimser

Niles

Fra : Puk

Dato : 09-11-01 11:15

"NH" <nh@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig med Mirian.

Godt for dig

> Og Puk nu kan du jo klarer det om morgenen og så vente lidt med
det sjove
> ik.

Nej det kan jeg ikke, for jeg har ganske enkelt ikke tid til at
ligge i badekarret i en halv times tid hver morgen (endsige nogen
som helst morgen. Morgner er jo til for at få liv i dagen *S*),
og det er altså det som skal til for mit vedkommende.

> Jeg bruger altid tea tree oil fra matas og mine nosser og
kanter er altid
> uden Røde dimser

Godt for dig . Jeg kan blot konstatere, at lugten af tea tree
oil er absolut forfærdelig. Og tænk så bliver den dælme brugt i
nogle deodoranter *G*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Dorte

Dato : 05-11-01 12:31

Simon <> skrev > Så tager vi den sikkert én gang til.... (sorry)

> [...]
> det drejer sig om, og på den aller nederste del af 'maven'. Hvordan undgås

Tjahhhh ...tidligere har jeg (i perioder) også haft den slags små
knopper...jeg har en mistanke om, at det kan hænge sammen med barberblade,
som ikke er skarpe nok...

Selv er jeg næsten udelukkende gået over til hårfjerningscreme - den
efterlader huden blød og uden hår i længere tid - og stubbene er også knap
så hårde, når de titter frem igen...

Dorte

Fra : Anita

Dato : 05-11-01 16:36

"Dorte" <dortew82@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hejsa Dorte

> Selv er jeg næsten udelukkende gået over til hårfjerningscreme - den
> efterlader huden blød og uden hår i længere tid - og stubbene er også knap
> så hårde, når de titter frem igen...

Fortæl lidt mere om det...!
Hvilken slags, mærke, pris?
Hvordan foregår det?
Hvor lang tid tager det? osv.?

MVH. en nysgerrig Anita

Fra : Dorte

Dato : 05-11-01 17:24

Anita skrev

> Hejsa Dorte

> Fortæl lidt mere om det...!
> Hvilken slags, mærke, pris?
> Hvordan foregår det?
> Hvor lang tid tager det? osv.?
>
> MVH. en nysgerrig Anita
>
>Hej til dig *SS*

Jo altså, jeg er doven *GG* - så jeg bruger den samme hårfjerningscreme, som
jeg bruger på benene og under armene - og jeg har eksperimenteret lidt med
at fjerne hår i stort set det meste af skridtet - og det virker fint - man
skal bare være lidt forsigtig, så der ikke kommner noget på slimhinderne -
så kan man blive en smule iriteret bagefter (det kan dog afhjælpes ved en
smule uparfumeret fugtighdscreme... kan også bruges hvis huden er lidt
iriteret efter brug af trusseindlæg, bind osv. - et godt råd fra min
gynækolog)

Det jeg bruger er Veet hårfjerningscreme til sensitiv hud - der findes en
del varianter - men jeg er glad for den ...pris 32-45 kr. alt efter hvor man
køber den (findes i de fleste supermarkeder og hos Matas) - og der er til
mere end 1 gang, selvom man tager hele turen ...

Og ja, man smører det bare på med den spatel, som følger med - lader det
sidde i 5-10 min, og skraber det af - med den samme spatel...(prøv på et
lille stykke, om hårene følger med)

God fornøjelse, hvis du får lyst til at prøve
Dorte

P.S. Det er også helt fortrinligt, hvis du samtidig vil fjerne hår på din
kæreste (både i skridtet og hvis han skulle ha' nogle af de der ucharmerende
hår på ryggen)

Fra : Puk

Dato : 05-11-01 18:41

> [...]
lader det
> sidde i 5-10 min, og skraber det af - med den samme

Jeg har også prøvet Veet men jeg synes det er irriterende. For
det første synes jeg det svier lidt, når man putter det på.
Sådan en lidt brændende fornemmelse (også selvom jeg bruger til
sensitiv hud). Min hud kan også godt blive lidt rød, så måske
min hud bare er over-sensitiv *G*.

Udover at det svier så synes jeg det lugter ret voldsomt. Sådan
en lidt medicinsk lugt. Jeg oplevede også at det skulle sidde i
længere tid end 5-10 min før hårene fulgte med og så skulle jeg
alligevel barbere de sidste hår med, fordi der var nogen som
smuttede. Sikkert noget med ikke at få lagt et helt jævnt lag
kunne jeg forestille mig. Det er også sværere at lægge et helt
jævnt lag i skridtet hvor lårene jo møder kroppen og der (i hvert
fald for dem af os som ikke er åleslanke) er nogle folder, hvis
man da ikke ligger helt strakt på ryggen. Det er iøvrigt svært
at ligge sådan og påføre det samtidig *G*.

Og endelig er der så det her med at ligge stille (så man ikke
tværer det ud over sig selv eller andet) i den tid det skal
virke. Ja for mig virker det altså ret besværligt og ikke helt
effektivt. Jeg synes heller ikke, det tog særlig lang tid for
hårerne at komme tilbage igen.

Dermed ikke sagt at andre ikke skal prøve, jeg tror bardet er
meget individuelt, hvor godt de forskellige ting virker.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Matthias J.

Dato : 05-11-01 19:57

Tør man spørge, hvorfor kvinder overhovedet gør det? I ligger da ikke
på stranden nu i november?

Fra : Puk

Dato : 05-11-01 20:20

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Tør man spørge, hvorfor kvinder overhovedet gør det? I ligger
da ikke
> på stranden nu i november?

Det var da et ultra-relevant spørgsmål *S*. Der er nok også et
utal af grunde til det, men jeg vil da gerne komme med nogle bud,
så er der sikkert andre der kan komme med flere .

Det har ikke så meget med at ligge på stranden eller at gå i
bikini at gøre. Hvis det kun handlede om det, så ville kvinder
jo netop kun gøre det om sommeren og iøvrigt ville de så kun lige
trimmer kanterne, så der ikke var noget som stak udenfor
trusserne.

Det er mit indtryk at kvinder meget ofte trimmer/barberer MEGET
mere end lige kanterne. Nogle fjerner endda det hele. Iøvrigt
er der også mange mænd som gør det, og rigtig mange mænd går jo
om sommeren i shorts (selv på stranden) så der er ofte slet ikke
behov for at trimme kanter, så der ikke er noget som stikker ud
(det skulle da lige være, hvis manden har noget som kunne ligne
Lenny Kravitz hedengangne dreadlocks i skridtet *G*.......og det
er de færreste jo udstyret med fra naturens hånd *S*).

Det handler om sex og det handler nok også lidt om porno.

Mange vil nok sige, at det øger sensitiviteten i skridtet, hvis
der ikke er nogen hår på skamlæber, inderlår eller nosser. Det
er sikkert også rigtigt for mange, men det er jo så forskelligt
hvor sensitiv man er de forskellige steder, så der er nok også
nogen hvor det ikke gør den store forskel.

Personligt hælder jeg til den overbevisning at der er en del
æstetik i det. Det er simpelthen et spørgsmål om at synes, at
det ser frækt/sexet ud. Efter det er blevet mere og mere
almindeligt, er det nok også for nogle et spørgsmål om, at det
ser "rigtigt" ud. Altså at det simpelthen er blevet mere normen
end undtagelsen.

Der er naturligvis også et praktisk element i det. Hvis man
dyrker oralsex, så kan det jo godt hænde at man får en del hår i
munden. Hvis der ikke er nogen hår, så skal der ikke stoppes
midt i det hele pga et hår som har sat sig fast i ganen eller
mellem tænderne (jo jeg har prøvet det og det er ret ubehageligt
*S*).

Det med porno tror jeg altså også spiller ind. Jeg tror det er
rigtigt, når nogle organisationer mener at porno har haft en
indvirken på vores sexliv. Om man så synes den er positiv eller
negativ det er jo individuelt. Jeg tror at pornofilm hvor
kvinderne har været intimbarberet har inspireret mange til at
prøve det selv. Det er der jo ikke noget galt i, men jeg kan
godt til tider tænke, at det har taget lidt overhånd. Jeg har da
været sammen med mænd (sådan lidt uventet hvor jeg ikke lige har
planlagt det og derfor ikke har været trimmet) som blev
overraskede over, at jeg IKKE var barberet. Det har de givet
udtryk for ved eksempelvis lidt henkastet bagefter at spørge om
jeg dog slet ikke barberer mig eller ved simpelthen at foreslå
mig at gøre det til næste gang. Så er det jeg tænker, at det
bliver lidt trist. Det er da fint at man synes, at det er frækt
men derfor behøver det jo ikke være noget der næsten minder om et
must. Der tror jeg, at porno har en finger med i spillet
simpelthen fordi det er sjældent at se en kommerciel pornofilm
(som nok er dem de fleste kender mest til) hvor pigerne ikke er
barberede. Jeg tror det skaber en trend.

Derfor tror jeg også at en grund til at nogle kvinder gør det kan
være, at de simpelthen føler at det bliver forventet af dem.
Sådan har jeg selv haft det af og til, og så bliver jeg irriteret
på mig selv. Når jeg skal barberes tager det nemlig sin tid,
hvis ikke jeg skal have skægpest (de røde knopper) og det har jeg
ikke tid til hver dag. Eller jo det ville jeg have, hvis ikke
det lige var fordi, der trods alt er ting jeg prioriterer højere.
Og det er kedeligt at ligge i en seng med en gut og føle, at man
altså ikke helt er god nok simpelthen fordi man ikke er trimmet
*S*. Jeg har efterhånden lært at abstrahere og sige fra, men det
har da taget lidt tid. Nu barberer jeg mig, når jeg har tid,
lyst og lejlighed og så må den mand der ligger i min seng leve
med at jeg ser ud som jeg gør. Hvis han så mægtig gerne vil have
mig barberet, ja så må han da inderligt gerne give mig et
laaaaangt karbad og bagefter selv forestå "behandlingen". Så
finder han jo også ud af, hvor meget tid det tager og han lærer
måske at sætte pris på det på en anden måde og bedre forstå,
hvorfor det ikke bliver gjort hver dag *S*.

Håber du fik svar på dit spørgsmål.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Matthias J.

Dato : 05-11-01 21:56

>Håber du fik svar på dit spørgsmål.
>
>Hyg sig så vældigt
>Puk

Mere end rigeligt - og indrømmet, det var et noget drillende
spørgsmål, forårsaget af dit andet indlæg, hvor du pukkede meget på
ikke at gøre noget for "trendens" eller en andens skyld, hvis det var
dig selv imod.
Så det burde først og fremmest være for din egen skyld - æstetiske
grunde, ja - personligt kan jeg godt relatere til det... andre vil nok
sige "sådan er jeg nu engang udstyret fra naturens hånd - det vil jeg
ikke lave om på"

Hyg dig osse!

Fra : Anita

Dato : 05-11-01 21:41

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Tør man spørge, hvorfor kvinder overhovedet gør det? I ligger da ikke
> på stranden nu i november?

Hej Matthias

Jeg synes det er rigtig frækt. Det var faktisk min kæreste, der foreslog mig
at prøve, da han selv praktiserer kunsten.

Det er frækt når man er sammen, at mærke hinandens underliv mod hinanden.
Det er dejligere at udføre oralsex. Det er dejligt at nusse og røre
hinanden. osv.

Den slags er jo svært, at sætte ord på, men det er i hvert fald frækt og
dejligt. Og det smarte er jo at håret vokser ud igen, så der er jo ingen
skade sket, hvis man ikke bryder sig om det.

Hygge fra Anita

*...der tænker lidt på, hvad lægen mon vil sige ved den kommende
underlivsundersøgelse?*

Fra : Gitte Beyer

Dato : 06-11-01 08:34

Hej Anita

>*...der tænker lidt på, hvad lægen mon vil sige ved den kommende
>underlivsundersøgelse?*

Min læge plejer ikke at kommentere det, eller virke overrasket for den
sags skyld. Men indrømmet, jeg havde det også lidt underligt med det,
første gang jeg skulle til underlivsundersøgelse med det "glatte
look". Og under min graviditet for et par år siden, lod jeg være med
at barbere mig, da jeg jo skulle til flere undersøgelser, hos flere
forskellige læger, jordemødre og den slags. Det havde jeg det ikke
helt godt med....

MVH
Gitte

Fra : Kat

Dato : 06-11-01 22:15

Gitte Beyer skrev:
> [...]
flere
> forskellige læger, jordemødre og den slags. Det havde jeg det

Jeg arbejder indenfor det etablerede sygehusvæsen, hvor jeg
næsten dagligt er med til større og mindre undersøgelser af unge
og ældre kvinder i deres nedre regioner.
Her er min oplevelse, at største delen af den yngre (14-40 år)
del benytter sig af intimbarbering. Og man kan sige mangt og
meget, men der er en anden (bedre!?) lugt og renlighed hos
kvinder der barberer sig end hos de hårfagre. Endvidere gør det
oftest undersøgelserne meget nemmere (hurtigere), hvis der ikke
er så mange hår at slås med. Derfor tror jeg, at det ikke
chokerer eller genere nogen indenfor _min_ verden at der
barberes - tværtimod!
Måske en lille tanke at have med til lægen næste gang...
--
/kat
---

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 06-11-01 09:26

In <5qndut0meds58o3fd384p0h0q0cd40fbno@4ax.com>, Matthias J. wrote:

> Tør man spørge, hvorfor kvinder overhovedet gør det? I ligger da ikke på
> stranden nu i november?

   Personligt gør jeg det fordi jeg synes det er noget elendigt snask med
alle de hår. Det må være uappetitligt at slikke en pige når man først
skal finde en kam og dele håret med - for slet ikke at tale om
menstruation og hår.....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Matthias J.

Dato : 06-11-01 17:10

On Tue, 06 Nov 2001 09:25:42 +0100, "Trine Stubbe Teglbjaerg"
<snoe@nospam.dk> wrote:

>   Personligt gør jeg det fordi jeg synes det er noget elendigt snask med
>alle de hår. Det må være uappetitligt at slikke en pige når man først
>skal finde en kam og dele håret med -

Næh, egentlig ikke...

>for slet ikke at tale om
>menstruation og hår.....

Det ved I bedst selv...

Det ville nu dog være interessant at læse et kvindeligt indlæg her,
der argumenterer imod alt det her besvær, som det må være bare rent
tidsmæssigt - for ikke at tale om andre argumenter imod...
Men tak til alle her der gad tage sig den tid og svare på mit
spørgsmål!
Hav en god aften!!

Fra : Gitte Beyer

Dato : 06-11-01 18:47

Hejsa

> [...]
>tidsmæssigt - for ikke at tale om andre argumenter imod...
>Men tak til alle her der gad tage sig den tid og svare på mit

Så meget tid tager det nu heller ikke. Det er noget der bliver klaret
ved at brusebadet om morgenen tager 5 minutter ekstra. 10 minutter
hvis benene også får en omgang.

>Hav en god aften!!

Lige over.

MVH
Gitte

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 07-11-01 10:59

In <dc2gutg7asbe3s8sgl3uh5ti8vpq4pbpln@4ax.com>, Matthias J. wrote:

> Næh, egentlig ikke...

   Det er i hvert fald den oplevelse jeg har ved at gi min kæreste et
blowjob - det er træls med for meget pels.

> [...]
> argumenterer imod alt det her besvær, som det må være bare rent
> tidsmæssigt - for ikke at tale om andre argumenter imod...

   Jeg har ikke rigtigt nogen argumenter imod - og da slet ikke på tiden -
for det tager mig ikke engang et minuts tid at barbere det jeg skal. Det
er en vane - det er noget jeg bare gør....