RH7.2 og athlon
Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-11-01 20:23

Hurra for RedHat 7.2.
Efter flere ugers beta-testning lykkes det for dem at udsende en kerne, som ikke virker
med en Athlon processor.
Efter lang tids arbejde og undren lykkes det med at finde ud af, at det var selve kernen,
der var problemet.
Saa nu haaber jeg at redhat-7.2/updates/kernel-2.4.9-13-Athlon.rpm er svaret.
Det er dog lidt besvaerligt at faa den pakke paa, uden nogle kerne-moduler f.x.
vfat, iso-9660, ne2k-pci etc, men heldigvis virker minimal kernen til installation bedre.

/Martin

Fra : Klaus Pedersen

Dato : 04-11-01 20:30

> Efter flere ugers beta-testning lykkes det for dem at udsende en kerne,
som ikke virker
> med en Athlon processor.

Hvad med at kompilere den selv ? så ved du da at den virker
desuden - en hjemmekompileret kerne kører altid bedst...

http://mirrors.sunsite.dk/ldp/HOWTO/Kernel-HOWTO.html

/Klaus

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-11-01 21:36

In <9s44s0$570$1@egon.worldonline.dk> "Klaus Pedersen" <ultra@XXXmailme.dk> writes:

>som ikke virker

>Hvad med at kompilere den selv ? så ved du da at den virker
>desuden - en hjemmekompileret kerne kører altid bedst...

Det proevede jeg ogsaa paa, men /usr/bin/ld var ogsaa fucket up.
Men det lykkes. download den i windows. starte install-programmet og
gaa ud i en root-shell og faar kopieret pakke fra windows-drivet.
Heldigvis virker den minimal-kerne, der er beregnet til install-process
incl. vfat-modulet Installerer pakken og rette i lilo.conf

Hurra !

/Martin

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 04-11-01 20:44

On Sun, 4 Nov 2001 19:22:53 +0000 (UTC)
tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote:
> [...]
kerne-moduler f.x.
> vfat, iso-9660, ne2k-pci etc, men heldigvis virker minimal kernen til

RH 7.2 release notes siger følgende, hvis det kan hjælpe dig:

- Red Hat Linux will install a kernel optimized for Athlon processors
on
systems with an Athlon-class CPU. Due to the optimization, this
will
put a greater load on the system components. Therefore, a very
small
number of machines may fail to boot as a result of the hardware not
strictly conforming with AMD's specifications and thus being unable
cope with the load. On such systems, you can either upgrade the
hardware (under-powered power supply units can cause this) or use
the
rescue capability of the installer to install an i686 kernel.

- Some Athlon-class machines are out-of-spec or have overly aggressive
chipset configurations set by their BIOS. On these systems, you
may see random "Oops" messages at boot time (after successfully
completing the install process) and will be unable to boot
successfully.
On these systems, boot with the "noathlon" option to turn off the
athlon optimizations; install the 686 kernel instead of the athlon
kernel to avoid this for the future.

/frederik

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-11-01 21:37

In <20011104204419.78912129.frederik@dannemare.dk> Frederik Dannemare <frederik@dannemare.dk> writes:

>RH 7.2 release notes siger følgende, hvis det kan hjælpe dig:

Tak. Der staar en del gode ting.

/Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-11-01 08:58

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Tak. Der staar en del gode ting.

Hvad var problemet så med din maskine?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear