TInifiles og TMemIniFiles (D4)
Fra : Peter Arnholm

Dato : 04-11-01 16:59

Mit program er ved at være lidt krævende ved min HD da den hele tiden gemme
ting og sager
i INI filer. Så jeg kiggede i readme og der stod at men kunne bruge
TMemIniFiles så der skulle
kun læses en gang fra harddisken og alt andet ville foregå i hukommelsen.
Men lige så snart jeg havde skiftet Inifiles ud med MemInifiles lavede den
lort i det.
Jeg aner ikke hvad der nøjagtig sker, men det er bestemt ikke magen til
Inifiles.
Er der en bug i MemInifiles?

Findes der evt. en anden nem måde hvorpå jeg kan hente/gemme parametere som
i Inifiles, bare uden at
det hele tiden skal gemmes på harddisken?
--
PA

Fra : Thomas Due

Dato : 07-11-01 08:26

> Findes der evt. en anden nem måde hvorpå jeg kan hente/gemme
> parametere som i Inifiles, bare uden at det hele tiden skal
> gemmes på harddisken?

Jeg ville jo nok pakke det hele ind i en klasse TInit som
indeholder alle informationer fra ini filen. Denne klasse har
så en property for hvert felt i ini filen.

Dermed kan du nøjes med at læse en gang (opstart) og skrive
en gang (nedlukning), selvom det jo nok ville være en god ide
at sørger for at kritiske oplysninger skrives, når de er ændret.

Mvh
Thomas Due