Sti til program
Fra : CK

Dato : 04-11-01 12:05

Hej gruppe.
Jeg har et program der bl.a. henter nogle billeder fra et underbibliotek til
der hvor programmet er kørt fra med:
fri.LoadFromFile('.\billeder\green_seat_23g.bmp');
Det virker (jubii). Men et andet sted i programmet bruger jeg en
fil-dialogboks til at vælge nogle billeder, og hver gang jeg har valgt en
fil bliver "." sat til det pågældende dir, og så passer min relative sti jo
ikke mere. Findes der ikke en variabel der kan fortælle mig hvor programmet
er startet op, uden at jeg selv skal tjekke på det ved opstart?
Takker
Keller

Fra : Claus Nielsen

Dato : 04-11-01 12:12

>Findes der ikke en variabel der kan fortælle mig hvor programmet
>er startet op, uden at jeg selv skal tjekke på det ved opstart?

Variablen Appliacation.ExeName indeholder absolutiv sti inklusiv
filnavn på selve EXE filen.

Funktionen ExtractFilePath tager en parameter som ovenstående, og
skræller filnavnet af, så man ender op med selve stien.

Så det du kan gøre er:
ProgramPath := ExtractFilePath(Application.ExeName);

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : CK

Dato : 04-11-01 13:13

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så det du kan gøre er:
> ProgramPath := ExtractFilePath(Application.ExeName);

Tak skal du have, det var lige præcis sådan en fætter jeg havde brug for.
Keller