Lydstudie i lejlighed
Fra : Jan Nielsen

Dato : 03-11-01 16:00

Hej gruppe!

Jeg har et spørgsmål, jeg håber I kan besvare:

Som selvstændig erhvervsdrivende har jeg indrettet et mindre lydstudie i min
to-værelses lejlighed.

Lydstudiet bruger hvad der svarer til to tredjedele af elforbruget i
lejligheden - svarende til kr. 400,- om måneden.

Den månedlige husleje angår kr. 5.900,-

Hvor stor del af huslejen kan jeg "trække ind" i virksomheden, og hvordan
skal det dokumenteres?!

Hvordan kommer det til at påvirke en boligstøtte på små 700,- kr. om
måneden?!

Hvordan kan jeg dokumentere, at lydstudiets andel af elforbruget svarer til
to tredjedele?!

På forhånd tak - og go' weekend...

/ Jan

Fra : "

Dato : 03-11-01 17:19

"Jan Nielsen" <jan.bjarke@recite.dk> skrev i en meddelelse

> lydstudie i min to-værelses lejlighed.
> Hvor stor del af huslejen kan jeg "trække
> ind" i virksomheden, og hvordan skal det
> dokumenteres?!

Som udgangspunkt: 0 kr.

Det skal normalt være selvstændige uafhængige lokaler før der kan trækkes
fra i firmaregnskabet.

Se: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=76541

Mvh, Lars