hitTest , Trace & lyd
Fra : Peter

Dato : 03-11-01 13:12

Hej

Jeg har en bold (symbol "bold") der bevæger sig mod en firkant (symbol "firk") med et
et actionscript sådan her:

setProperty ("bold", _x, (getProperty(bold, _x)+(1)));

Jeg vil gerne trace og spille en lyd (symbol "lyd1") når bolden rammer firkanten.
Jeg har prøvet sådan her

if(bold, hittest(firk)){
trace("ball intersects square");
_root.attachSound(lyd1);
}

Der kommer hverken trace eller lyd.
hvorfor ?

--
Venlig hilsen / Best Regards

Peter Heinzl

Cgi Shop

Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : mat

Dato : 04-11-01 13:58

Du kan evt. gøre det på en måde som denne:

onClipEvent (enterFrame) {
_x += 5;
if (this.hitTest(_root.kasse)) {
trace("av for satan");
}
}

problemet som jeg ser det er at din hitTest ikke fungerer.....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kollberg

Dato : 04-11-01 14:14

Du har sat et komma istedet for et punktum!!
Prøv dette i stedet for: