osmose anlæg - fabrikat
Fra : Mikkel

Dato : 02-11-01 18:16

Hvilke osmoseanlæg kan anbefales, og som kan levere vand med en Ms
værdi under 5 ?

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-11-01 19:55

Mikkel <sfm@post1.tele.dk> skrev i en news:3be2d49b.229635@news.tele.dk...

> Hvilke osmoseanlæg kan anbefales, og som kan levere vand med en Ms
> værdi under 5 ?

Det lyder som om det vil blive meget dyrt!
Hvad skal du med vand med en så lav Ms værdi??

Det skal formentlig blandes op til en eller anden højere værdi alligevel.

Carsten

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 03-11-01 07:09

Carsten Gall skrev:
> Mikkel <sfm@post1.tele.dk> skrev i en news:3be2d49b.229635@news.tele.dk...
>
> Det lyder som om det vil blive meget dyrt!
> Hvad skal du med vand med en så lav Ms værdi??

5 megasiemens (MS) kan vel ikke kaldes særlig lavt!

Skal det forstås som millisiemens (mS) er det endda
stadig ret højt

Der kan jo ikke menes mikrosiemens (µS), for 5 µS er jo
ingenting.

/Jonas

Fra : Mikkel

Dato : 03-11-01 07:57

Det er godt nok µS der menes, men hvilke lavest værdi kan de flest
anlæg levere ?

Mit ligger på omkring 50, som jeg syntes er høj efter som det er
rimelig nyt.

Jo lavere værdi, jo mindre vand skal der bruges, når det skal blandes.

Fra : J@N

Dato : 03-11-01 08:06

"Mikkel" <sfm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rimelig nyt.
>
> Jo lavere værdi, jo mindre vand skal der bruges, når det skal blandes.

Hvori består problemet? Kan ikke se sammenhænget - hvor mange µS skal det
færdige vand have?

Jan