Apache, hvorfor starter den ikke?
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 01-11-01 23:41

Min Apache starter ikke når Red Hat starter op! Jeg skal selv ind og
køre "httpd" før det virker.
Hvordan får jeg den til at starte op sammen med Red Hat 7.1?

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil maile til mig!
www: http://www.sjl.dk/

Fra : Kim Petersen

Dato : 01-11-01 23:46

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> writes:
> Min Apache starter ikke når Red Hat starter op! Jeg skal selv ind og
> køre "httpd" før det virker.
> Hvordan får jeg den til at starte op sammen med Red Hat 7.1?

Kør "ntsysv" og afkryds httpd

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 02-11-01 00:14

Kim Petersen wrote
> Kør "ntsysv" og afkryds httpd

Hey den var smart den der! Kan du også fortælle mig, hvordan jeg beder
Apache om at genstarte efter en ændring i httpd.conf? Jeg har læst om
det på deres side, men jeg forstår det ikke 100%.

/Søren

Fra : Kim Petersen

Dato : 02-11-01 00:15

> [...]

> Apache om at genstarte efter en ændring i httpd.conf? Jeg har læst om
> det på deres side, men jeg forstår det ikke 100%.

s'følig

/etc/init.d/httpd stop
/etc/init.d/httpd start

eller

/etc/init.d/httpd restart

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 02-11-01 07:38

Kim Petersen wrote
> /etc/init.d/httpd stop
> /etc/init.d/httpd start
>
> eller
>
> /etc/init.d/httpd restart

Tusind tak! :) Det virkede!

/Søren

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-11-01 09:40

Kim Petersen wrote:

> s'følig
>
> /etc/init.d/httpd stop
> /etc/init.d/httpd start
>
> eller
>
> /etc/init.d/httpd restart

Eller

/etc/init.d/httpd reload

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Beware of bugs in the above code;

Fra : Kim Steen Henriksen

Dato : 02-11-01 12:50

Rasmus =?ISO-8859-1?Q?B=F8g?= Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

[...]

>Eller

>/etc/init.d/httpd reload

service httpd reload

Den er lidt kortere.

--
Kim Henriksen, kimsh@diku.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-11-01 14:02

Kim Steen Henriksen wrote:

> Rasmus =?ISO-8859-1?Q?B=F8g?= Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk>
> writes:
>
> [...]
>
> service httpd reload
>
> Den er lidt kortere.

Men ikke så portabelt - men selvfølgelig skrev han RedHat 7.1 og så vil
det jo virke...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Don't you hate yourself in the morning?

Fra : Christian Flintrup

Dato : 02-11-01 19:14

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

> Eller
>
> /etc/init.d/httpd reload

Hvad er forskellen på "restart" og "reload"?

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-11-01 06:01

On Fri, 2 Nov 2001 19:14:15 +0100, chr@mac.com (Christian Flintrup)
wrote:

>Hvad er forskellen på "restart" og "reload"?

"restart" stopper og starter Apache - altså svarer til en "stop"
efterfulgt af en "start". Det vil fx på SSL-systemer betyde, at man
skal indtaste passphrase'n til ens SSL-key, plus hvad man evt. i
øvrigt skulle måtte lave ved opstart af Apache.

Ved "reload" beder man blot en allerede kørende Apache om at
genindlæse sin konfigurationsfil.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 04-11-01 12:17

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> Ved "reload" beder man blot en allerede kørende Apache om at
> genindlæse sin konfigurationsfil.

OK - tak!

Fra : Kim Petersen

Dato : 02-11-01 19:46

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

> Eller
>
> /etc/init.d/httpd reload

Ikke anbefalelsesværdig - da din RH vil sige OK selvom den reelt fik
din Apache til at gå ned! (f.eks ved syntax fejl i conf).

[test det evt selv ved at indsætte "dsadasdas" i toppen af din .conf]