Top 3.4 på Solaris 8...... hvordan ???
Fra : ZUM

Dato : 01-11-01 21:37

Har du en Top 3.4 NON-BETA kørende på et sun4u system?
Jeg har en E220R med 2 cpu'er, som kører Solaris 8 hw 7/01.

Jeg har hentet Top 3.4 fra sunfreeware, men jeg kan ikke kompilere skidtet.
Min cc siger hele tiden "/usr/ucb/cc: language optional software package not installed".

Hvis jeg prøver med gcc går det lidt bedre, men den dør alligevel:
# make
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c top.c
awk -f sigconv.awk /usr/include/sys/signal.h >sigdesc.h
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c commands.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c display.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c screen.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c username.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c utils.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c version.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c getopt.c
gcc -I. -DHAVE_GETOPT -DORDER -DSOLARIS24 O -c machine.c
In file included from machine.c:31:
machine/m_sunos5.c: In function `format_next_process':
machine/m_sunos5.c:701: `PZERO' undeclared (first use in this function)
machine/m_sunos5.c:701: (Each undeclared identifier is reported only once
machine/m_sunos5.c:701: for each function it appears in.)
machine/m_sunos5.c: At top level:
machine/m_sunos5.c:1116: conflicting types for `setpriority'
/usr/include/sys/resource.h:204: previous declaration of `setpriority'
*** Error code 1
make: Fatal error: Command failed for target `machine.o'

Nogen gode ideer ???
mvh Jan

Fra : Christian Dueholm Ch~

Dato : 01-11-01 22:08

In article <9gc3utstt50je1tgvqo0ca8j67faaj6sho@4ax.com>, ZUM wrote:
> [...]
> Min cc siger hele tiden "/usr/ucb/cc: language optional software package not installed".

/usr/ucb/cc er ikke en komplet c compiler, og kan ikke bruges
til at compile noget som helst fornuftigt.

> Hvis jeg prøver med gcc går det lidt bedre, men den dør alligevel:
> # make

Bruger du Sun's make eller GNU make?

Prøv evt. at hente den precompiled pakke af top der ligger på
Sunfreeware, den har altid virket fint for mig.

--
Christian D. Christensen

"I think the sum of intelligence on the internet is constant. Only the
number of lusers grows..." - Uwe Ohse in the monastery

Fra : ZUM

Dato : 03-11-01 13:29

Hej CC,

Tak for sidst.
Jeg benytter bare den make der følger med Solaris 8.
Den Top der er på sunfreeware er top-3.5beta12.
Jeg gider ikke køre beta software på min firewall, men prstat ser også fornuftig ud, så jeg giver den en
chance.

Hygge
Jan

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 05-11-01 15:59

ZUM <zum@mail.flashmail.com> writes:
> Jeg gider ikke køre beta software på min firewall,

Top findes ikke i ikke-beta-software, hvis du vil køre den på solaris
8. Stabiliteten af top er vel heller ikke ligefrem en prioritet?
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 01-11-01 23:00

ZUM wrote:
> Har du en Top 3.4 NON-BETA kørende på et sun4u system?
> Jeg har en E220R med 2 cpu'er, som kører Solaris 8 hw 7/01.

Hvad er der nu galt med 'prstat'?

-- Ole

Fra : ZUM

Dato : 03-11-01 13:23

Kendte den ikke...
En søgning på nettet fortæller, at det er en nyhed i Solaris 8. som ingen har fortalt mig om.

Jeg prøver den, tak!