Gul Skærm
Fra : Bjarne Larsen

Dato : 01-11-01 02:37

Hjælp søges!

Min skærm er blevet gul.!
Efter en koldstart, hvor maskinen larmede som et tærskeværk, trak min søn i
nødbremsen ved at trykke på on/off knappen. Sansynligvis blev den afbrudt
under de indledende manøvre.Dvs måske mens den har talt ram, og før windows
er startet.
Jeg har været inde og kikke på skærm og grafikkortet, og der kan jeg se (på
en gul skærm) at gammakorrektionen ikke reagerer på den blå farve(den er
sort), hvorimod både den grønne og den røde farve reagerer.
Den gule farve er der fra første skærm efter start, alt det der skulle være
hvidt er blevet gult.!
Mit spørgsmål er nu: Er min skærm gået i u'du? Eller findes der en måde at
ændre skærmens grundindstillinger på? Det er en KFC 15" på 3.4 år.

På forhånd tak bjarne

Fra : Jens Petersen

Dato : 01-11-01 17:04

On Thu, 1 Nov 2001 02:37:28 +0100, "Bjarne Larsen"
<bla@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Min skærm er blevet gul.!

>Mit spørgsmål er nu: Er min skærm gået i u'du? Eller findes der en måde at
>ændre skærmens grundindstillinger på? Det er en KFC 15" på 3.4 år.

Har du checket kablet for løse forbindelser.
Check skærmen på en anden computer, måske er grafikkortet sygt.
KFC er ikke verdens mest stabile skærm (egen erfaring).

--
Jens

Do not believe anything I haven't said.

Fra : Bjarne Larsen

Dato : 02-11-01 18:49

Jeg har fundet fejlen!
Da jeg ville prøve skærmen på en anden computer opdagede jeg at stikket var
skadet. Et af benene var bøjet og rørte kappen rundt om benene. Har rettet
det og alt er ved det gamle.
Tak for hjæplen Bjarne