3330 v. 4.30 Problemer
Fra : Jesper Bækdahl

Dato : 31-10-01 22:53

Har læst rundt omkring på nettet, og det ser ud til mange har problemer med
den ;(

Nogen forslag til hvad jeg skal gøre ???

Der er sket følgende:

Jeg brugte først den forkerte flashloader til at skrive en partial flash til
telefonen, og dejan gik ud inden den var færdig med at slette flashen. Jeg
fandt den rigtige flashloader, men efter jeg havde flashet det, skrev den
bare contact service, jeg flashede backuppen op i telefonen, men stadig
contact service :(
Det kan måske være fordi jeg kun lavede en backup fra 00200000-00300000

Hilsen

--
Jesper Bækdahl

Baekdahl@pc.dk
www.sim-lock.f2s.com

Fra : Jens Karstoft

Dato : 01-11-01 00:13

Hej Jesper,

Når en telefon først en gang har skrevet contact service, så er det meget
svært at lave den, da telefonen registrerer at der er en checksumfejl et
sted. Hvis du lægger backuppen ind igen ved telefonen stadig at der har
været en checksum fejl og derfor vil den ikke starte.
Det der er problemet med version 4.30 er at den partial flash som du smider
ind ikke "checksummæssigt" stemmer helt overens med den som den overskriver.
Derfor vil telefonen starte op, men efter ca ½ min vil den genstarte og
derefter ikke finde noget net. Den vil stadig genstarte ca. hver 10-20 sek
herefter.
Om det er nokia der har været snu nok til at lave den lille finte for at få
folk til ikke at kunne låse den op skal jeg ikke kunne sige.. Men det er
ihvertfald indtil videre lykkedes dem fint
Da problemet med din telefon er lidt anderledes tyder det på at der er sket
noget andet skidt. Det eneste der er at gøre er at gå til et serviceværksted
og få den lavet. Spørg evt om de vil downgrade softwareversionen, da den så
kan unlockes.

Mvh
Jens Karstoft
www.unlockzonen.dk
--
Unlock af Nokia, Ericsson, Siemens, Motorola, Panasonic, Alcatel og andre.
Lys i display...