|
| Hvad er der galt??? Fra : Morten Christensen |
Dato : 31-10-01 16:28 |
|
Hey! Jeg har en jog-c med Polini 47mm Sport, Malossi gearing og Polini
Speedcontrol, og den kører fint, så snart den kommer over 30km/t. Op til 30
tager den bare en f****** masse omdrejninger uden rigtig at flytte sig...
Hvad kan det skyldes??
Rullerne er de tungeste af de tre sæt, der fulgte med variatoren.
Skal jeg have en strammere koblingsfjeder?? (kører nu med original)
Eller en anden rem?? (kører nu med original)
Håber, I kan hjælpe mig, da jeg gerne vil af med nogle af alle de rpm's....
På forhånd tak.
--
Hilsen Morten Christensen
| |
Mads Jensen (01-11-2001)
| Kommentar Fra : Mads Jensen |
Dato : 01-11-01 13:39 |
|
"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3be018f3$0$11603$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hey! Jeg har en jog-c med Polini 47mm Sport, Malossi gearing og Polini
> Speedcontrol, og den kører fint, så snart den kommer over 30km/t. Op til
30
> tager den bare en f****** masse omdrejninger uden rigtig at flytte sig...
> Hvad kan det skyldes??
>
> Rullerne er de tungeste af de tre sæt, der fulgte med variatoren.
>
> Skal jeg have en strammere koblingsfjeder?? (kører nu med original)
>
> Eller en anden rem?? (kører nu med original)
>
> Håber, I kan hjælpe mig, da jeg gerne vil af med nogle af alle de
rpm's....
>
> På forhånd tak.
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
Har du omdysset karburatoren ?
Mads
| |
freeman (01-11-2001)
| Kommentar Fra : freeman |
Dato : 01-11-01 17:55 |
|
Morten Christensen <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be018f3$0$11603$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hey! Jeg har en jog-c med Polini 47mm Sport, Malossi gearing og Polini
> Speedcontrol, og den kører fint, så snart den kommer over 30km/t. Op til
30
> tager den bare en f****** masse omdrejninger uden rigtig at flytte sig...
> Hvad kan det skyldes??
>
> Rullerne er de tungeste af de tre sæt, der fulgte med variatoren.
>
> Skal jeg have en strammere koblingsfjeder?? (kører nu med original)
>
> Eller en anden rem?? (kører nu med original)
>
> Håber, I kan hjælpe mig, da jeg gerne vil af med nogle af alle de
rpm's....
>
> På forhånd tak.
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
Det kan godt være din dyse! hvis det r din dyse kan du høre om den dør når
du giver den gas og hvis den gør det så skift den.
"Det r ikke altid man behøver at skifte dyse selvom man har påsat sig et
tun"
>Det som jeg tror er galt r at du har for tunge ruller i foran og derved kan
din kobling ikke trække det rundt, så prøv og skifte din koblingsfjedere og
isæt nogle lettere ruller så skulle det virke.
| |
Thomas Buus Andersen (04-11-2001)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 04-11-01 22:19 |
|
"freeman" <freeman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3be17e97$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> >
> Det kan godt være din dyse! hvis det r din dyse kan du høre om den dør når
> du giver den gas og hvis den gør det så skift den.
> "Det r ikke altid man behøver at skifte dyse selvom man har påsat sig et
> tun"
> >Det som jeg tror er galt r at du har for tunge ruller i foran og derved
kan
> din kobling ikke trække det rundt, så prøv og skifte din koblingsfjedere
og
> isæt nogle lettere ruller så skulle det virke.
Dysen der får den til at tage flere omdrejninger? Næppe!
Dine problemer skal nok findes i rullerne. Jeg kender det godt, med at den
lissom følger omdrejnigner lige så stille op i starten, og så går
den bare helt amok. Jeg kan ikke sige andet end at du skal prøve nogle andre
ruller. Mærk evt. om optrækket er meget ujævnt. Dette tyder på at kilremmen
glider.
Det kan forhindres ved at montere end trykfjeder der trykker med flere kilo.
/Thomas
>
>
| |
Morten Christensen (05-11-2001)
| Kommentar Fra : Morten Christensen |
Dato : 05-11-01 15:25 |
|
Nu har jeg sat en Polini sølvfjeder i, og det har ikke rigtigt hjulpet, så
nu er jeg rimelig sikker på, at det er rullerne, men kan man få nogle
tungere ruller, der passer i sådan en Polini variator???
Min dyse er forresten en #84, selv om jeg ikke tror det har så meget med
mine omdrejninger at gøre....
--
Hilsen Morten Christensen
"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:YeiF7.194$hG2.9155@news.get2net.dk...
>
> "freeman" <freeman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3be17e97$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >
> > >
> > Det kan godt være din dyse! hvis det r din dyse kan du høre om den dør
når
> > du giver den gas og hvis den gør det så skift den.
> > "Det r ikke altid man behøver at skifte dyse selvom man har påsat sig et
> > tun"
> > >Det som jeg tror er galt r at du har for tunge ruller i foran og derved
> kan
> > din kobling ikke trække det rundt, så prøv og skifte din
koblingsfjedere
> og
> > isæt nogle lettere ruller så skulle det virke.
>
> Dysen der får den til at tage flere omdrejninger? Næppe!
> Dine problemer skal nok findes i rullerne. Jeg kender det godt, med at den
> lissom følger omdrejnigner lige så stille op i starten, og så går
> den bare helt amok. Jeg kan ikke sige andet end at du skal prøve nogle
andre
> ruller. Mærk evt. om optrækket er meget ujævnt. Dette tyder på at
kilremmen
> glider.
> Det kan forhindres ved at montere end trykfjeder der trykker med flere
kilo.
>
> /Thomas
> >
> >
>
>
| |
Michael Thomsen (05-11-2001)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 05-11-01 16:03 |
|
En anden ting kan være din cylinder der er så utæt ved stempel ringene at
den simpelt hent ikke kan lave nok kompresion.. og derfor gør der noget tid
før den får udstødning presset sammen..
Mvh Michael
"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3be6a1b8$0$4862$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nu har jeg sat en Polini sølvfjeder i, og det har ikke rigtigt hjulpet, så
> nu er jeg rimelig sikker på, at det er rullerne, men kan man få nogle
> tungere ruller, der passer i sådan en Polini variator???
>
> Min dyse er forresten en #84, selv om jeg ikke tror det har så meget med
> mine omdrejninger at gøre....
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> news:YeiF7.194$hG2.9155@news.get2net.dk...
> >
> > "freeman" <freeman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3be17e97$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > >
> > > >
> > > Det kan godt være din dyse! hvis det r din dyse kan du høre om den dør
> når
> > > du giver den gas og hvis den gør det så skift den.
> > > "Det r ikke altid man behøver at skifte dyse selvom man har påsat sig
et
> > > tun"
> > > >Det som jeg tror er galt r at du har for tunge ruller i foran og
derved
> > kan
> > > din kobling ikke trække det rundt, så prøv og skifte din
> koblingsfjedere
> > og
> > > isæt nogle lettere ruller så skulle det virke.
> >
> > Dysen der får den til at tage flere omdrejninger? Næppe!
> > Dine problemer skal nok findes i rullerne. Jeg kender det godt, med at
den
> > lissom følger omdrejnigner lige så stille op i starten, og så går
> > den bare helt amok. Jeg kan ikke sige andet end at du skal prøve nogle
> andre
> > ruller. Mærk evt. om optrækket er meget ujævnt. Dette tyder på at
> kilremmen
> > glider.
> > Det kan forhindres ved at montere end trykfjeder der trykker med flere
> kilo.
> >
> > /Thomas
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Morten Christensen (05-11-2001)
| Kommentar Fra : Morten Christensen |
Dato : 05-11-01 16:32 |
|
Nej, det er jeg _rimelig_ sikker på, at det ikke er, da det er en helt ny
cylinder (ca. 600km) som er kørt grundigt til, og jeg kan også mærke når jeg
træder i kickstarteren, at der er høj kompression....
--
Hilsen Morten Christensen
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
news:9s69m3$2c07$1@news.cybercity.dk...
> En anden ting kan være din cylinder der er så utæt ved stempel ringene at
> den simpelt hent ikke kan lave nok kompresion.. og derfor gør der noget
tid
> før den får udstødning presset sammen..
>
> Mvh Michael
>
> "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3be6a1b8$0$4862$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Nu har jeg sat en Polini sølvfjeder i, og det har ikke rigtigt hjulpet,
så
> > nu er jeg rimelig sikker på, at det er rullerne, men kan man få nogle
> > tungere ruller, der passer i sådan en Polini variator???
> >
> > Min dyse er forresten en #84, selv om jeg ikke tror det har så meget med
> > mine omdrejninger at gøre....
> >
> > --
> > Hilsen Morten Christensen
> > "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> > news:YeiF7.194$hG2.9155@news.get2net.dk...
> > >
> > > "freeman" <freeman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3be17e97$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > >
> > > > >
> > > > Det kan godt være din dyse! hvis det r din dyse kan du høre om den
dør
> > når
> > > > du giver den gas og hvis den gør det så skift den.
> > > > "Det r ikke altid man behøver at skifte dyse selvom man har påsat
sig
> et
> > > > tun"
> > > > >Det som jeg tror er galt r at du har for tunge ruller i foran og
> derved
> > > kan
> > > > din kobling ikke trække det rundt, så prøv og skifte din
> > koblingsfjedere
> > > og
> > > > isæt nogle lettere ruller så skulle det virke.
> > >
> > > Dysen der får den til at tage flere omdrejninger? Næppe!
> > > Dine problemer skal nok findes i rullerne. Jeg kender det godt, med at
> den
> > > lissom følger omdrejnigner lige så stille op i starten, og så går
> > > den bare helt amok. Jeg kan ikke sige andet end at du skal prøve nogle
> > andre
> > > ruller. Mærk evt. om optrækket er meget ujævnt. Dette tyder på at
> > kilremmen
> > > glider.
> > > Det kan forhindres ved at montere end trykfjeder der trykker med flere
> > kilo.
> > >
> > > /Thomas
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Johnny (06-11-2001)
| Kommentar Fra : Johnny |
Dato : 06-11-01 20:00 |
|
"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3be018f3$0$11603$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hey! Jeg har en jog-c med Polini 47mm Sport, Malossi gearing og Polini
> Speedcontrol, og den kører fint, så snart den kommer over 30km/t. Op til
30
> tager den bare en f****** masse omdrejninger uden rigtig at flytte sig...
> Hvad kan det skyldes??
> Hilsen Morten Christensen
Er remmen helt ren og fri for olie?
Kan variatorskålen bevæge sig frit ( så den kan geare op)? eller trænger
koblingen til nyt fedt?
Måske er dit bøs i variatoren for langt?
Johnny
| |
|
|