Hjælp - Hvad kan det dog være??
Fra : Dr. Koch

Dato : 31-10-01 14:01

Jeg er løbet ind i nogle problemer med den.
Når jeg brænder er de fleste cd'er ubrugelige (ikke buffer underrun eller
fejlbrændninger). Jeg bruger nero, og jeg har sat den til at verificere en
brændt cd, så jeg er sikker på denne virker. Det er så kun 1 ud af 4-5
stykker som virker (jeg har prøvet mange forskellige medier). Jeg troede at
det var min brænder der var problemet, så jeg har lige købt en ny brænder
(plextor 24x), men denne virker stadig ikke - samme symptomer som den gamle
. Jeg har også prøvet at brænde med lavere hastighed, men med samme
problem
Jeg prøvede at skifte IDE kablerne, men det virkede stadig ikke. Så prøvede
jeg at tage ramene ud og prøve 1 blok ad gangen, stadig disse
fejl-verificeringer nogen gange (jeg havde 4 gode brændninger træk og så
lyset, men så kom de dårlige igen).... spørgsmålet er om det er
motherboardet, som lige pludselig ikke fungerer ? Det er lidt surt...

Håber der er en eller anden Dejlig person som kan hjælpe mig ud af mit
dilemma

Dj Koch
Flower me : 21024743

Fra : Sven

Dato : 31-10-01 22:24

Det kunne godt lyde som manglende eller forkert driver til din
IDE-kontroller. Du skriver ikke noget om, hvilket bundkort du har, så find
selv nye / optimerede drivere til de indbyggede IDE-kontrollere. Husk også
at slå DMA til.

Sven