css - kan man det?
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-10-01 01:11

heysa

Sidder med en del filer, der alle har <H2> tagget, jeg vil gerne smide en
&nbsp; ind _før_ teksten, kan dette lade sig gøre i css? Altså at css sætte
min vidde, farve og &nbsp; for mig, lidt ala <H2 width="80%"
BGCOLOR="#FFFFFF">&nbsp; "så kommer min tekst"</H2>

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Starvision

Dato : 31-10-01 01:21

Måske sådan her, det burde virke...
H2 {margin-left:5px;color:FFFFFF;background-color:000000}
Mvh Frank Møller
www.starvision.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-10-01 01:50

"Starvision" <webmaster@starvision.dk> skrev

> Måske sådan her, det burde virke...
> H2 {margin-left:5px;color:FFFFFF;background-color:000000}

niks, den rykker hele "bjælken", jeg vil have at baggrunden er farvet, og
det kun er teksten, der skal rykkes ind

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-10-01 02:17

On Wed, 31 Oct 2001 01:50:28 +0100, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote:

>niks, den rykker hele "bjælken", jeg vil have at baggrunden er farvet, og
>det kun er teksten, der skal rykkes ind

Prøv fx:

text-indent: 10px

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-10-01 02:17

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev

> niks, den rykker hele "bjælken", jeg vil have at baggrunden er farvet, og
> det kun er teksten, der skal rykkes ind

text-indent: 10px; gjorde det for mig... dejligt at have gode, gamle
ex-kollegaer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-10-01 03:51

On Wed, 31 Oct 2001 02:17:15 +0100, Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> "Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev

> text-indent: 10px; gjorde det for mig... dejligt at have gode, gamle
> ex-kollegaer

Kunne float ikke også have gjort det?
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-10-01 10:17

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev

> Kunne float ikke også have gjort det?

måske, jeg er php-programmør og har kun overfladisk sniffet til CSS... du er
velkommen til at komme med et eksempel, så prøver jeg det gerne af

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 31-10-01 17:20

> [...]
> min vidde, farve og &nbsp; for mig, lidt ala <H2 width="80%"
> BGCOLOR="#FFFFFF">&nbsp; "så kommer min tekst"</H2>

"Padding" hedder løsningen; Den formatere afstanden på indersiden af dine
elementer, mens margin tager sig af afstanden på ydersiden...

mvh
morten