/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Halloween
Fra : Live4Him


Dato : 30-10-01 16:41

Er Halloween en kristen fest, hvor stammer skikken fra med at klæde sig ud
og sige "bøh!" til hinanden, og hvad betyder ordet Halloween ?

jørgen.



 
 
Grethe Juuhl (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Grethe Juuhl


Dato : 30-10-01 17:50

Nåfår jeg vell kjeft fordi jeg ikke har lært meg om trådenen ennå.
Men jeg kan si deg såpass Jørgen at det er en hedensk fest, og jeg synes
ikke at det er npe gøy,fint eller godt over den festen id et hele tatt.

Vennlig hilsen
Grethe
"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
news:3bdeca71$0$57604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er Halloween en kristen fest, hvor stammer skikken fra med at klæde sig ud
> og sige "bøh!" til hinanden, og hvad betyder ordet Halloween ?
>
> jørgen.
>
>



Rasmus Underbjerg Pi~ (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-10-01 18:04

"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> mælte sligt:

>Nåfår jeg vell kjeft fordi jeg ikke har lært meg om trådenen ennå.
>Men jeg kan si deg såpass Jørgen at det er en hedensk fest, og jeg synes
>ikke at det er npe gøy,fint eller godt over den festen id et hele tatt.

Hejsa Grethe,

Velkommen til gruppen. Vil du ikke være rar at sætte dit svar under det,
du citerer, sådan som jeg gør i dette indlæg, f.eks. Det er almindelig
praksis og gør indlæggene noget nemmere at følge med i, særligt når de
bliver længere.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Et vigtigt emne er at undersøge strukturen af såkaldte amenable
banachalgebraer, dvs. algebraer for hvilke alle
johnson-hochschildkohomologigrupper med koefficienter i dualmoduler
forsvinder i dimensioner > 0."

Anders Peter Johnsen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-10-01 17:53

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3bdeca71$0$57604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er Halloween en kristen fest, hvor stammer skikken fra med at klæde sig ud
> og sige "bøh!" til hinanden, og hvad betyder ordet Halloween ?

Den Apokryfe Methusalems Bog kap.117 v. 3:
"Og Josua sagde til jøderne: Og hvert år, når I har høstet jeres korn og
druer og oliven, skal I til sidst høste græskarrene. Og græskarrene skal I
udhule, således at græskarret ligner noget som et menneskeansigt, og I skal
koge suppe på indholdet. Kernerne skal sorteres fra da de er HERREN en
skændsel.
Før I spiser græskarsuppen, skal I, når mørket falder på, stille en tændt
olielampe i graskarret, og stille det udenfor jeres dør som et tegn fra
HERREN!
Efter I har spist græskarsuppen og takket HERREN for at give Jer græskarret,
skal I klæde jer ud og gå rundt til jeres naboer og forlange søde kager,
mens I skræmmer livet af dem..."

CUT!

Undskyld min ironi, Jørgen, men det er da vist rimeligt oplagt at Halloween
ikke har en pind med Kristendommen at gøre.

Jeg tror du må ud at søge på nettet, hvis du vil have en ordentlig
forklaring. Så vidt jeg ved bunder traditionen på noget keltisk hedenskab...

--
Kh
Anders



Live4Him (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 30-10-01 21:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
news:3bdeda6e$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Undskyld min ironi, Jørgen, men det er da vist rimeligt oplagt at
Halloween
> ikke har en pind med Kristendommen at gøre.
~~~~~~~~~~~~
Halloween betyder "alle helgens aften" så lidt må det da have med kristendom
at gøre.

> Jeg tror du må ud at søge på nettet, hvis du vil have en ordentlig
> forklaring. Så vidt jeg ved bunder traditionen på noget keltisk
hedenskab...
~~~~~~~~~~~~
Der er vel også andre kristne højtider som har et hedensk sidestykke ?

jørgen.





Kenn L. Schjødt (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 30-10-01 22:26


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> Der er vel også andre kristne højtider som har et hedensk sidestykke ?

Hmmm....hørte jeg nogen sige Jul

--
Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt
Dansk side om Jesu Kristi Kirke af SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org



Charme-trollen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Charme-trollen


Dato : 30-10-01 22:36


"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> wrote in message
news:3bdf19a3$0$352$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
>
> > Der er vel også andre kristne højtider som har et hedensk sidestykke ?
>
> Hmmm....hørte jeg nogen sige Jul

Eller stor bededag.

C-T


>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Kenn L. Schjødt
> Dansk side om Jesu Kristi Kirke af SDH: http://www.kristus.dk
> Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org
>
>



Christina Puhakka Eg~ (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 30-10-01 22:52

"Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Eller stor bededag.

Store Bededag kan vel næppe kaldes en kristen højtid, da det blot er en praktisk, politisk foranstaltning fra Herr Doctor Struensee til danskerne.
Og den har ikke noget hedensk sidestykke.

Christina


Charme-trollen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Charme-trollen


Dato : 30-10-01 23:11


"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> wrote in message
news:9rn7cu$fic$1@sunsite.dk...
"Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Eller stor bededag.

Store Bededag kan vel næppe kaldes en kristen højtid, da det blot er en
praktisk, politisk foranstaltning fra Herr Doctor Struensee til danskerne.
Og den har ikke noget hedensk sidestykke.

Det er da hedningerne der har lavet den??

Erik L


Christina




Stefan Bruhn (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 01-11-01 19:01

On Tue, 30 Oct 2001 23:10:49 +0100, "Charme-trollen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

>Det er da hedningerne der har lavet den??

Det er det da vist ikke?
Hvad mener du?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Rengøringsassistente~ (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Rengøringsassistente~


Dato : 30-10-01 22:54

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bdf19a3$0$352$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
>
> > Der er vel også andre kristne højtider som har et hedensk sidestykke
?
>
> Hmmm....hørte jeg nogen sige Jul

Du må have hørt mig )

og faste, og fastelavn )

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk
http://home.tanke.dk/~steg/hus



Kenn L. Schjødt (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 30-10-01 23:25


"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> wrote in message

> > Hmmm....hørte jeg nogen sige Jul
>
> Du må have hørt mig )

Ja, man hører jo fra dig til tider

> og faste, og fastelavn )

Eller den form påske har idag med kyllinger og påskeæg.

--
Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt
Dansk side om Jesu Kristi Kirke af SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org



Rengøringsassistente~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Rengøringsassistente~


Dato : 31-10-01 00:02

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bdf2769$0$335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> Ja, man hører jo fra dig til tider
>
> > og faste, og fastelavn )
>
> Eller den form påske har idag med kyllinger og påskeæg.

Tjaa, denne verdens børn kender ikke Kristus, så de vil have kyllinger
og påskeæg, hvilket jo må være en kærkommenlejlighed til at lære dem
noget andet.



--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk
http://home.tanke.dk/~steg/hus



Peter B. Juul (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 30-10-01 23:32

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> writes:

> > Der er vel også andre kristne højtider som har et hedensk sidestykke ?
>
> Hmmm....hørte jeg nogen sige Jul

Det er i øvrigt nørdejuleaften i aften.

30oct = 24dec.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget
I speak only 0}._.{0 inde i verdens gang som de fleste journalister. Dét er
for myself. O/ \O ikke særlig sundt!" - Jakob Martin Strid

Rasmus Underbjerg Pi~ (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-10-01 17:59

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Er Halloween en kristen fest, hvor stammer skikken fra med at klæde sig ud
>og sige "bøh!" til hinanden, og hvad betyder ordet Halloween ?

Det kan man altsammen relativt nemt slå op i de fleste generelle
opslagsværker. Her fra Encyclopædia Britannica:

Halloween

also called All Hallows' Eve or All Hallows' Evening a holy or hallowed
evening observed on October 31, the eve of All Saints' Day. In modern
times, it is the occasion for pranks and for children requesting treats
or threatening tricks.

In ancient Britain and Ireland, the Celtic festival of Samhain eve was
observed on October 31, at the end of summer. This date was also the eve
of the new year in both Celtic and Anglo-Saxon times and was the
occasion for one of the ancient fire festivals when huge bonfires were
set on hilltops to frighten away evil spirits. The date was connected
with the return of herds from pasture, and laws and land tenures were
renewed. The souls of the dead were thought to revisit their homes on
this day, and the autumnal festival acquired sinister significance, with
ghosts, witches, hobgoblins, black cats, fairies, and demons of all
kinds said to be roaming about. It was the time to placate the
supernatural powers controlling the processes of nature. In addition,
Halloween was thought to be the most favourable time for divinations
concerning marriage, luck, health, and death.

The pagan observances influenced the Christian festival of All Hallows'
Eve, celebrated on the same date. Gradually, Halloween became a secular
observance, and many customs and practices developed. In Scotland young
people assembled for games to ascertain which of them would marry during
the year and in what order the marriages would occur. Many Halloween
customs have become games played by children.

Immigrants to the United States, particularly the Irish, introduced
secular Halloween customs that became popular in the late 19th century.
Mischief-making on this occasion by boys and young men included
overturning sheds and outhouses and breaking windows, and damage to
property was sometimes severe. In later years, the occasion has come to
be observed mainly by small children, who go from house to house, often
in costume, demanding “trick or treat” (the treat, often candy, is
generally given and the trick rarely played). Since 1965, UNICEF, an
agency of the United Nations, has attempted to incorporate into the
Halloween observance the collection of money for the United Nations
Children's Fund.

A common symbol of Halloween is the jack-o'-lantern (the name possibly
was derived from that for a night watchman). It is a hollowed-out
pumpkin carved to resemble a face and with a lighted candle fixed
inside. In Scotland a turnip was used, but the native pumpkin was
substituted in the United States.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Så er det nok din forpulede lille selvtægtsmus!!!
Jeg har fanme aldrig kunnet lide dig!!!"

Erik L (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik L


Dato : 30-10-01 18:17


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
news:3bdeca71$0$57604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er Halloween en kristen fest, hvor stammer skikken fra med at klæde sig ud
> og sige "bøh!" til hinanden, og hvad betyder ordet Halloween ?
>
> jørgen.
>

Fader vor på eng. "Our Father Who is in heaven, Hallowed be Your name"

Måske noget Helligt, hvem ved???

Erik L





Rasmus Underbjerg Pi~ (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-10-01 19:57

"Erik L" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Måske noget Helligt, hvem ved???

Halloween betyder ganske simpelt "Helgenes aften", dvs. det samme som
vor "allehelgensaften". Dagen hed da også tidligere "All Hallow Even".

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Tell the mob who sing your song
that they are fools and they are wrong.
They are a curse. They should disperse."

Charme-trollen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Charme-trollen


Dato : 30-10-01 22:14


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
news:qrttttk5sn1p3cm3bu7k86s0ul2k40bpo1@4ax.com...
> "Erik L" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:
>
> >Måske noget Helligt, hvem ved???
>
> Halloween betyder ganske simpelt "Helgenes aften", dvs. det samme som
> vor "allehelgensaften". Dagen hed da også tidligere "All Hallow Even".
>
> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "Tell the mob who sing your song
> that they are fools and they are wrong.
> They are a curse. They should disperse."

For at synge en sang eller for noget andet??

Charme-trollen





Rasmus Underbjerg Pi~ (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-10-01 22:44

"Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>>"Tell the mob who sing your song
>> that they are fools and they are wrong.
>> They are a curse. They should disperse."

> For at synge en sang eller for noget andet??

Hvad mener du?

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"This translation is subject to revision according to the Latin typical
edition (editio typica) when it is published."
- Catechism of the Catholic Church

Charme-trollen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Charme-trollen


Dato : 30-10-01 23:09


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
news:3o7utt0a52eu8teb7h4pkk92rldb6oh7v1@4ax.com...
> "Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:
>
> >>"Tell the mob who sing your song
> >> that they are fools and they are wrong.
> >> They are a curse. They should disperse."
>
> > For at synge en sang eller for noget andet??
>
> Hvad mener du?

Som jeg ser det; - fjolserne (Mængden)synger din sang
og det er forkert, de er en forbandelse som skal splittes.

Hvorfor skal de splittes, spredes; -

For at synge en sang eller for noget andet?

Erik L

>
> Hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "This translation is subject to revision according to the Latin typical
> edition (editio typica) when it is published."
> - Catechism of the Catholic Church



Rasmus Underbjerg Pi~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 31-10-01 02:35

"Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>>>>"Tell the mob who sing your song
>>>> that they are fools and they are wrong.
>>>> They are a curse. They should disperse."

>Som jeg ser det; - fjolserne (Mængden)synger din sang
>og det er forkert, de er en forbandelse som skal splittes.

"Sig til den pøbel, der synger din sang, at de er dårer og at de tager
fejl. De er en forbandelse. De burde gå hvert til sit."

>Hvorfor skal de splittes, spredes; -

>For at synge en sang eller for noget andet?

Det er et citat (hvilket angives med de fikse citationstegn) fra den
geniale musical Jesus Christ Superstar af Andrew Lloyd Webber. Nærmere
bestemt er det fra det sjette nummer, nemlig "Hosanna", hvor Caiaphas
siger ovenforstående til Jesus på palmesøndag, medens han vandrer gennem
Jerusalems gader til folkemængdernes hyldest. Når Caiaphas ikke bryder
sig om folkemæsserne er selvsagt for det første fordi de laver uro i
gaderne, men vigtigst sikkert fordi Jesus udgør en konkurrent til deres
magt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hej
Her kan man købe kristent tøj!
www.jesuswear.dk"

Erik Larsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 31-10-01 04:00


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
news:00luttcksaqas1sc5v909m829thht6hg4q@4ax.com...
> "Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:
>
> >>>>"Tell the mob who sing your song
> >>>> that they are fools and they are wrong.
> >>>> They are a curse. They should disperse."
>
> >Som jeg ser det; - fjolserne (Mængden)synger din sang
> >og det er forkert, de er en forbandelse som skal splittes.
>
> "Sig til den pøbel, der synger din sang, at de er dårer og at de tager
> fejl. De er en forbandelse. De burde gå hvert til sit."
>
> >Hvorfor skal de splittes, spredes; -
>
> >For at synge en sang eller for noget andet?
>
> Det er et citat (hvilket angives med de fikse citationstegn) fra den
> geniale musical Jesus Christ Superstar af Andrew Lloyd Webber. Nærmere
> bestemt er det fra det sjette nummer, nemlig "Hosanna", hvor Caiaphas
> siger ovenforstående til Jesus på palmesøndag, medens han vandrer gennem
> Jerusalems gader til folkemængdernes hyldest. Når Caiaphas ikke bryder
> sig om folkemæsserne er selvsagt for det første fordi de laver uro i
> gaderne, men vigtigst sikkert fordi Jesus udgør en konkurrent til deres
> magt.

NÅÅÅÅRR det er hvad det er.

Det er svært at forstå indholdet uden henvisning.

Erik L

"Hair" var bedre musik.

>
> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "Hej
> Her kan man købe kristent tøj!
> www.jesuswear.dk"





Rasmus Underbjerg Pi~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 31-10-01 18:47

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Det er svært at forstå indholdet uden henvisning.

Ja. Det var også formålet ;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Jeg morede mig kongeligt over at se Simon trække i vand, efter at du
havde været der."

Mr. D (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 31-10-01 18:04


Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3rd0utsshbi3p7u9h1vuq51eb2lcuh8tif@4ax.com...

> "Jeg morede mig kongeligt over at se Simon trække i vand, efter at du
> havde været der."

???

Mr. D



Rengøringsassistente~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Rengøringsassistente~


Dato : 31-10-01 19:37

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3be03f48$0$349$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3rd0utsshbi3p7u9h1vuq51eb2lcuh8tif@4ax.com...
>
> > "Jeg morede mig kongeligt over at se Simon trække i vand, efter at
du
> > havde været der."
>
> ???

Måske har han set dig i vaders

Niels



Erik Larsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 31-10-01 19:42


"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message
news:3be03f48$0$349$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3rd0utsshbi3p7u9h1vuq51eb2lcuh8tif@4ax.com...
>
> > "Jeg morede mig kongeligt over at se Simon trække i vand, efter at du
> > havde været der."
>
> ???
>
> Mr. D
>

Nu har du os, Hængende på murene som spørgsmålstegn udsmykket som kunst.


--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Larsen
erik-larsen@get2net.dk
http://hjem.get2net.dk/bibel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



E.Dalgas (31-10-2001)
Kommentar
Fra : E.Dalgas


Dato : 31-10-01 19:49



Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:00luttcksaqas1sc5v909m829thht6hg4q@4ax.com...
> "Charme-trollen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:
>
> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "Hej
> Her kan man købe kristent tøj!
> www.jesuswear.dk"

He he, har du købt noget Rasmus

Hvad med den T-shirt med skriften - God is just one prayer away. Jeg er
sikker på at den vil klæde dig Rasmus.

--
************
E. Dalgas
erik-dalgas@mail.sonofon.dk
**********************************




Rasmus Underbjerg Pi~ (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 31-10-01 20:53

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:

>He he, har du købt noget Rasmus

Nej, jeg har skam rigeligt med jesuswear i forvejen.

>Hvad med den T-shirt med skriften - God is just one prayer away. Jeg er
>sikker på at den vil klæde dig Rasmus.

Well... alt pynter på en tidsel.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"En smule filosofi gør en mand til ateist,
men fordybelse i filosofi fører frem til religion."
- Sir Francis Bacon

Ernst Pedersen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Ernst Pedersen


Dato : 30-10-01 23:37


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3bdeca71$0$57604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er Halloween en kristen fest, hvor stammer skikken fra med at klæde sig ud
> og sige "bøh!" til hinanden, og hvad betyder ordet Halloween ?
>
> jørgen.
>

Ved at læse disse 2 links, må jeg nok drage den konklusion, at det ikke er
en kristen fest eller tradition.

http://www.detsker.nu/allehelgen/halloween.htm

http://www.sataniskforum.dk/smwane/Dansk/halloween.html

mvh
Ernst



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste