Udskrivning af "bred side" og evt. fit-to-~
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 30-10-01 12:47

Mange af de sider jeg surfer ind på har jeg problemer med når jeg skal
skrive ud. Typisk mangler teksten yderst til højre på arket eller også
skrives der to linier på side 2.

Findes der ikke en mulighed for at tilpasse websidens indhold til bredden på
et alm. A4-ark?

Findes der ikke en slags print-to-fit funktion i IE5.5?

Findes der evt. et tilgængeligt program, der netop løser denne slags
udskriftsproblemer?

mvh

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-11-01 07:51

> Findes der ikke en slags print-to-fit funktion i IE5.5?
>
> Findes der evt. et tilgængeligt program, der netop løser denne slags
> udskriftsproblemer?

Spørger jeg i en forkert gruppe, eller kender ingen til en løsning på mit
problem?

Lars

Fra : CHRistian

Dato : 02-11-01 09:14

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk>'s posting:

>Findes der ikke en mulighed for at tilpasse websidens indhold til bredden på
>et alm. A4-ark?

Jo, Opera. Du kan kan indstille zoom-graden af dine udprint, ja for
den sags skyld også zoom-graden af dit skærmbillede når du surfer .
Du kan se, hvordan udprintet vil tage sig ud før printet i netop den
valgte zoom-grad osv. osv.

>Findes der ikke en slags print-to-fit funktion i IE5.5?

Godt spg.

>Findes der evt. et tilgængeligt program, der netop løser denne slags
>udskriftsproblemer?

Ja, browseren Opera. http://opera.com (download på 2 mb uden java,
9-10 med)

--
Og så tør MS at påstå at Opera ikke understøtter XHTML!
Se hvordan Opera og IE viser samme (vaild) XHTML-side:

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-11-01 13:21

> Jo, Opera.

Jeg må desværre ikke installere Opera her på jobbet

Men tak for inputet!

Lars

Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 02-11-01 17:27

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> writes:

> Jeg må desværre ikke installere Opera her på jobbet

Vi har nøjagtigt samme ULØSTE problem på arbejdet.
Jeg tror i øvrigt det er specielt udtalt med HP-printere.

Eneste løsning (som heller ikke er skudsikker) er at printe med
landskabsorientering.

Mvh
Morten

-----------
% echo echo
echo
%

Fra : Rollingman

Dato : 02-11-01 21:26

Morten Jes Lehrmann skrev i meddelelsen ...
>Vi har nøjagtigt samme ULØSTE problem på arbejdet.
>Jeg tror i øvrigt det er specielt udtalt med HP-printere.

Har samme problem. Det gælder så også Epson printere.

Vagn

Fra : CHRistian

Dato : 03-11-01 10:55

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk>'s posting:

>Jeg må desværre ikke installere Opera her på jobbet

Hvorfor, hvis du åbenbart[1] godt må bruge et andet program?

[1] ("Findes der evt. et tilgængeligt program, der netop løser denne
slags udskriftsproblemer?")

Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 03-11-01 11:25

CHRistian <nospam@direkte.org> writes:

> [1] ("Findes der evt. et tilgængeligt program, der netop løser denne
> slags udskriftsproblemer?")

Jeg kunne også tænke mig at høre om problemet skulle være løst i IE6.0 ?

Mvh
Morten

% echo echo
echo