Begrænsninger på port 25 og 119
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 29-10-01 23:29

TDC skriver selv i deres betingelser at de har spærret for ovenstående
porte af hensyn til min sikkerhed og undgå misbrug af min linje udefra?.
Er der en evt. mulighed for at jeg som kunde kan undgå dette. Svjv. er
TDC de eneste som gør dette! Siden de har valgt disse porte, hvad så med
80(http), 3128(proxy), samt en masse andre porte.

Er jeg den eneste som synes dette er komplet tåbeligt og som gerne ville
gerne slippe for disse begrænsninger.?

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-10-01 23:47

Mikkel Bundgaard wrote:

>Er jeg den eneste som synes dette er komplet tåbeligt

Sikkert ikke. Men har du lyst til at få fire-doblet din spam-mængde
fordi Hr. og Fru Brun Sovs lige skal prøve den der mailserver?

Jeg har ikke.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-01 00:05

Mon, 29 Oct 2001 23:29:21 +0100, skrev Mikkel Bundgaard
<mikkel@rypevej.dk>:

>TDC skriver selv i deres betingelser at de har spærret for ovenstående
>porte af hensyn til min sikkerhed og undgå misbrug af min linje udefra?.
>Er der en evt. mulighed for at jeg som kunde kan undgå dette.

Det tror jeg ikke, men spørg i news:tele.internet.adsl, det er
det rigtige sted til dine spørgsmål.

Det er der man specifikt kender til TDCs adslprodukter.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-01 07:47

On Mon, 29 Oct 2001 23:29:21 +0100, Mikkel Bundgaard <mikkel@rypevej.dk>
wrote:

>TDC skriver selv i deres betingelser at de har spærret for ovenstående
>porte af hensyn til min sikkerhed og undgå misbrug af min linje udefra?

Det er for at undgå SPAM på nettet.

>Er der en evt. mulighed for at jeg som kunde kan undgå dette.

Ja, brug backup-mx.post.tele.dk som sekundær mailserver, den har lov
til at pasere tcp25 filteret, min personlige erfaring er at mailene kun
bliver ubetydeligt forsinket.
Sæt din newsserver til at bruge en anden port.

> Svjv. er
>TDC de eneste som gør dette!

CC har thivertifald haft filter på tcp25 ved ikke med 119.

>Siden de har valgt disse porte, hvad så med
>80(http), 3128(proxy), samt en masse andre porte.

Der er ikke nogen grund til at forhindere kunderne i at køre web server,
skulle lige være for at begrænse visse virus, men det er kun MS's IIS
der er et problem, og kun hvis ikke den er opdateret med nyeste fix.

>Er jeg den eneste som synes dette er komplet tåbeligt og som gerne ville
>gerne slippe for disse begrænsninger.?

Komplet tåbeligt er det ikke, men det kunne have været lavet smarter,
ved at lukke for portene, og så sætte en maskine op til at tæste for
åbne relay, således at kunderne kunne gå ind og bestille en test, for at
få åbnet for filteret, men det er mere omstændigt at sætte op, så bl.a.
derfor har TDC valgt det andet da der var for mange klager over SPAM via
åbne relay.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Simon Skals

Dato : 04-11-01 19:31

It seems Ivar Madsen wrote:
>CC har thivertifald haft filter på tcp25 ved ikke med 119.

Der er ikke (længere) filter på nogen porte på CC's ADSL.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-11-01 19:37

Simon Skals wrote:

>Der er ikke (længere) filter på nogen porte på CC's ADSL.

Hvorfor ikke? Havde abuse-folkene ikke nok at lave?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-01 20:56

On Sun, 4 Nov 2001 18:31:13 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Der er ikke (længere) filter på nogen porte på CC's ADSL.

OK, hvorledes begranser man så SPAM gennem åbne relay hos CC'ss ADSL
kunder?

Fra : Simon Skals

Dato : 04-11-01 21:25

It seems Ivar Madsen wrote:

>OK, hvorledes begranser man så SPAM gennem åbne relay hos CC'ss ADSL
>kunder?

Ligesom andre udbydere begrænser spam på alle mulige andre typer
opkoblinger.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-01 22:45

On Sun, 4 Nov 2001 20:24:58 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Ligesom andre udbydere begrænser spam på alle mulige andre typer
>opkoblinger.

Jeres ADSL kunder kan alså have en åben relay mailserver kørende?

Hvordan er det engetligt med Tiscali og Orange?

Fra : Simon Skals

Dato : 04-11-01 23:04

It seems Ivar Madsen wrote:

>Jeres ADSL kunder kan alså have en åben relay mailserver kørende?

Som udgangspunkt ja. Og det samme kan TDC's Proaccess-kunder,
TDC's kunder med faste kredsløb, etc. etc.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-11-01 01:39

In article <slrn9ubepp.d2m.spam@www.gid.dk>, Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> Som udgangspunkt ja. Og det samme kan TDC's Proaccess-kunder,

Men det har vi ikke

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk