RedHat 7.2
Fra : Torben Frøberg

Dato : 29-10-01 22:19

Lige et rigtig tåbeligt spørgsmål. Jeg har en RH7.1, som jeg har det
fint med.
Hvis jeg opgraderer til en 7.2 får jeg så noget, jeg simpelt hen ikke
har kunnet
leve uden.

Jeg bruger den til hjemmebrug, og kører på Duron proccesor (Og har
noteret, at en del
har haft problemer med at installere 7.2 under denne.).

Typiske programmer jeg benytter: SAMBA, Staroffice (Skal den
reinstalleres, hvis jeg opgraderer),
Netscape/mozilla/opera som web browser, MuPAD, GIMP og DIA.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 30-10-01 20:01

In article <3BDDC7AA.6030805@mail.dk>, "Torben Frøberg"
<torben.froberg@mail.dk> wrote:

> [...]
> fint med.
> Hvis jeg opgraderer til en 7.2 får jeg så noget, jeg simpelt hen ikke

Det er vel hovedsageligt bugfixes der kommer med i nye versioner

> Jeg bruger den til hjemmebrug, og kører på Duron proccesor (Og har
> noteret, at en del
> har haft problemer med at installere 7.2 under denne.).

Ja der er problemer med duron. Du skal bare skrive --noduron eller noget
deromkring når du installerer. ( kan ikke huske præcis om det er
--noduron. Men jeg har set det på redhat's side mener jeg. Ellers spørg i
#redhat på irc.linux.com )

Brian Poulsen
-------------
foobar@scalarix.dk

Fra : Torben Frøberg

Dato : 30-10-01 20:29

>Det er vel hovedsageligt bugfixes der kommer med i nye versioner

Ja, det er sikkert rigtigt. Men omvendt har jeg har set, at RH7.2 kører
på kernel 2.4.7,
samt at der er introduceret et nyt fil system ext3.
Herudover skulle Gnome være udvidet (Jeg ved dog ikke med hvad). Og det
var nok egentlig sidstnævnte
jeg tænkte på i mit oprindelige spørgsmål.

Mvh. Torben

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-10-01 22:10

Brian Poulsen wrote:

> [...]
> noget deromkring når du installerer. ( kan ikke huske præcis om det er
> --noduron. Men jeg har set det på redhat's side mener jeg. Ellers

Det er et generelt problem for athlon og duron - Duron er jo blot en
athlon-variant. Parameteren er noathlon - uden bindestreger eller noget
som helst.

Dvs. ved syslinux-prompten kører du 'linux noathlon', 'expert noathlon'
eller whatever.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think

Fra : Lars Kristensen

Dato : 31-10-01 16:58

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
> som helst.
>
> Dvs. ved syslinux-prompten kører du 'linux noathlon', 'expert noathlon'

Jeg har lige installeret RH7.2 på min 1400MHz TB og har ikke sat nogle
parametre og har ikke haft nogen problemer!

Mvh
Lars

Fra : Troels Arvin

Dato : 01-11-01 08:36

On Mon, 29 Oct 2001 22:18:34 +0100, "Torben Frøberg"
<torben.froberg@mail.dk> wrote:

> Hvis jeg opgraderer til en 7.2 får jeg så noget, jeg simpelt hen ikke
> har kunnet leve uden.

Afhængig af, hvilket grafikkort du har, kan det være, at din X
performance bliver bedre med RH 7.2, idet kombinationen af nyere kerne
og nyere X i forb. med visse grafikkort kan give adgang til mere
hardware-acceleration.

Desuden, som før nævnt: Nyere GNOME/KDE. Og så også nyere Mozilla (jeg
er glad for Mozilla 0.9.5), nyere OpenSSH, osv. Ved denne type software
(under hastig udvikling) kan man ofte mærke klare forbedringer ved at
opgradere. Ved mere moden software (såsom Apache) vil man sjældent mærke
konkrete forbedringer.

Så: Det kommer an på, hvad du benytter din maskine til (og hvilket
grafikkort den har).

Fra : Torben Frøberg

Dato : 03-11-01 20:32

Tak for alle svar. Jeg tror nok, jeg vil vente med at opgradere til senere.

Mvh. Torben