Instal. af lydkort på MB med onboard lydko~
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 29-10-01 21:48

Hej NG

Jeg har hørt nogen beklage sig over problemer med installation af lydkort på
en PC med onboard lydkort. Er det generelt, eller er det ikke noget jeg skal
være bange for (står over for indkøb af nyt lydkort).

pft
Kåre

Fra : Madsen

Dato : 29-10-01 21:58

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev:

> Jeg har hørt nogen beklage sig over problemer med installation af lydkort på
> en PC med onboard lydkort. Er det generelt, eller er det ikke noget jeg skal
> være bange for (står over for indkøb af nyt lydkort).

Det er lidt forskelligt fra bundkort til bundkort, så vidt jeg ved.
På nogle bundkort bliver det interne lydkort automatisk koblet
fra når man installerer et nyt lydkort. På andre skal man ind
i BIOS og slå det interne lydkort fra, mens man på andre
skal koble det interne lydkort fra vha. en jumper på bund-
kortet. Det må fremgå af din manual til bundkortet hvad man
skal gøre i dit tilfælde.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 30-10-01 08:17

> [...]
> skal koble det interne lydkort fra vha. en jumper på bund-
> kortet. Det må fremgå af din manual til bundkortet hvad man

Jeg har ingen manualer, men det kan selvfølgelig skaffes hvis det bliver
nødvendigt.
I BIOS kan man slå lydkortet fra, så umiddelbart skulle det være det. Men
som sagt har jeg hørt at det stadig kan give problemer mht. MIDI. Har det
noget at gøre med tildeling af IRQ, DMA osv?

Kåre

Fra : Madsen

Dato : 30-10-01 16:11

> [...]

> som sagt har jeg hørt at det stadig kan give problemer mht. MIDI. Har det
> noget at gøre med tildeling af IRQ, DMA osv?

Det burde det ikke gøre. Hvis det interne lydkort er slået fra, så burde
IRQ'erne og DMA-adresserne blive frigivet og kan derfor tildeles til
andre enheder.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 31-10-01 08:18

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

Men

> Det burde det ikke gøre. Hvis det interne lydkort er slået fra, så burde
> IRQ'erne og DMA-adresserne blive frigivet og kan derfor tildeles til
> andre enheder.

Det lyder godt. Nu har jeg bestilt et lydkortet. Så håber jeg det bedste.

tak
Kåre