Varme og kulde
Fra : Anders Larsen

Dato : 29-10-01 11:27

Man siger varmen stiger til vejrs, men hvad gør kulden? En definition vi
lige kom til at diskutere over morgenbordet.

Mvh Anders

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-10-01 11:53

On Mon, 29 Oct 2001 11:27:05 +0100, "Anders Larsen"
<Anderz@post1.tele.dk> wrote:

>Man siger varmen stiger til vejrs, men hvad gør kulden? En definition vi
>lige kom til at diskutere over morgenbordet.

Den falder ned, hvad ellers? Der kan da ikke samle sig både varme og
kulde oppe under loftet, hvad skulle der så være tilbage nede ved
gulvet efter at både varme og kulde var steget til vejrs?

--
Jens

Could you please be a bit less specific?

Fra : Jensn

Dato : 29-10-01 12:02

Hej

Varmen stiger rigtigt nok opad - og fortrænger dermed kulden, som derfor
søger nedad

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : M@rk

Dato : 29-10-01 12:20

Mon, 29 Oct 2001 11:27:05 +0100, berigede "Anders Larsen"
<Anderz@post1.tele.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Man siger varmen stiger til vejrs, men hvad gør kulden? En definition vi
>lige kom til at diskutere over morgenbordet.

Som andre har svare, så "falder" kulde til bunds - du kan kontrolere
dette ved et praktisk forsøg:

Smid bukserne og sæt dig foran køleskabet, sæt dig godt til rette og
åben så køleskabsdøren - det vil nu, ret hurtigt, være evident hvor
kulden søger hen ))

Hvis jeg sidder på gulvet og snakker med hunden og hustruen åbner vores
1600L (skriver sekstenhundrede liter) køleskab, så er hverken hunden
eller jeg i tvivl om, hvilken vej kulden "løber" )

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-10-01 15:10

On Mon, 29 Oct 2001 12:20:12 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Hvis jeg sidder på gulvet og snakker med hunden og hustruen åbner vores
>1600L (skriver sekstenhundrede liter) køleskab, så er hverken hunden

Pæn størrelse Kan man køre en hel palle øl ind i sådan et skab på
en gang? )

http://www.gartneriet.dk

Fra : Michael Andersen

Dato : 29-10-01 17:46

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bloqttgo9dq77nt27o91m26qr9lo8tbcsf@4ax.com...

> Pæn størrelse Kan man køre en hel palle øl ind i sådan et skab på
> en gang? )

Gæt hvor han lufter vovse...

I øvrigt er det derfor gulvvarme er sådan en behagelig ting. Der kan lidt
bedre holde varmen ved gulvet så man ikke får kolde fusser.

/Michael

Fra : M@rk

Dato : 30-10-01 08:23

Mon, 29 Oct 2001 15:09:34 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Pæn størrelse Kan man køre en hel palle øl ind i sådan et skab på
>en gang? )

Niks - døren er kun 80cm bred ))

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-10-01 09:32

On Tue, 30 Oct 2001 08:22:58 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Niks - døren er kun 80cm bred ))

Hvad skal man så med så meget køleskab?

Man forstår i hvert fald godt hvorfor du skal have dig en brændeovn..
bare lige man åbner køleskabsdøren falder temperaturen i hele huset
vel et par grader? )

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 30-10-01 09:44

Tue, 30 Oct 2001 09:31:49 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvad skal man så med så meget køleskab?

Jeg ved det ikke - det var i huset da vi købte det, meeen det ligger
da i kortene, at vi skal af med det og have et lidt mindre skab en
dag.

Problemet er imidlertid, at et sådan stort skab udløser en større
restukturering af køkkenet, når man fjerne der )

Et helt andet problem er, at det er ret svært, at sælge et sådan skab
- køberpotentialet er, af naturlige årsager, ret begrænset

>Man forstår i hvert fald godt hvorfor du skal have dig en brændeovn..
>bare lige man åbner køleskabsdøren falder temperaturen i hele huset
>vel et par grader? )

Nah, så slemt er det heller ikke )

/Mark

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 30-10-01 19:00

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et helt andet problem er, at det er ret svært, at sælge et sådan skab
> - køberpotentialet er, af naturlige årsager, ret begrænset

Hvad er målene på det ?

Det kunne være vi kunne handle igen !

mvh
Bendt

Fra : M@rk

Dato : 30-10-01 21:56

Tue, 30 Oct 2001 19:00:15 +0100, berigede "Bendt Rasmussen"
<razz2@post.tele.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvad er målene på det ?

Så'n i området af:

   120cm x 90cm x 235cm
   b x d x h - udvendige mål

/Mark

PS
Men jeg tvivler på, at fruen er til at lokke - efter brændeovnen står
den vist på entregulv (ja ja ja, har ikke fået lavet det endnu) og
derefter børneværelse ........................ okay, now you know

Fra : H. Olesen

Dato : 31-10-01 00:51

On Tue, 30 Oct 2001 21:56:11 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>..... og
>derefter børneværelse ........................ okay, now you know

Nu forstår jeg bedre al dit bio-ur snak i chilitråden

Eller et andet M@rk citat

>............ pumpen virker for godt og har været til
>stor glæde og gavn ))

Ja, det skal jeg lige love for )

Hvorfor svarede jeg egentligt på dette indlæg, nå jo, jeg ville da
lige sige tillykke

--
mange havehilsener
Helle

Fra : M@rk

Dato : 31-10-01 09:45

Wed, 31 Oct 2001 00:51:19 +0100, berigede H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

[Snip - M@rk citater]

Det havde jeg nok lige grineren over - du har helt ret, når man sætter
tingene sammen på en anden måde, ja så kan det give helt nye budskaber

>Hvorfor svarede jeg egentligt på dette indlæg, nå jo, jeg ville da
>lige sige tillykke

Tak - vi glæder os!

/Mark

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-10-01 21:03

On Tue, 30 Oct 2001 08:22:58 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Mon, 29 Oct 2001 15:09:34 +0100, berigede Mads Lie Jensen
><mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Niks - døren er kun 80cm bred ))

Det er en europalle også

Og en palle øl vejer 750 kg, 30 kasser.

--
Jens

Don't dismiss a good idea simply because you don't like the source.

Fra : M@rk

Dato : 30-10-01 21:57

Tue, 30 Oct 2001 21:02:40 +0100, berigede Jens Petersen <jp@c.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Det er en europalle også

Damn, var lige oppe og checke - den palle kan sgutte gå ind, desværre
)

/Mark

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-10-01 19:21

> [...]
>
> Smid bukserne og sæt dig foran køleskabet, sæt dig godt til rette og
> åben så køleskabsdøren - det vil nu, ret hurtigt, være evident hvor

Man kan måske endda få det målt i centimeter? (eller rettere: manglende
centimeter).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : M@rk

Dato : 31-10-01 09:46

Mon, 29 Oct 2001 19:20:46 +0100, berigede "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Man kan måske endda få det målt i centimeter? (eller rettere: manglende
>centimeter).

He he, så sandt, så sandt ))

/Mark

Fra : Mikkel N. Rasmussen

Dato : 29-10-01 12:39

Varm luft er lettere end kold luft, og den 'flyder' derfor oven på den
kolde, der dermed 'synker' til bunds.

mvh Mikkel

--
Med venlig hilsen / My best regards
Mikkel N. Rasmussen, NetMan Aps,

Fra : Møller

Dato : 29-10-01 20:11

"Mikkel N. Rasmussen" <Mikkel.Rasmussen@netman.dk> wrote in message
> Varm luft er lettere end kold luft, og den 'flyder' derfor oven på den
> kolde, der dermed 'synker' til bunds.
>
> mvh Mikkel

Hvad er varm og hvad er kold luft?

Varm luft er blot luft der er varmere end kold luft, og så er det lige meget
hvilken temperatur du går ud fra:

Luft med en højere temperatur vil altid søge op over luft med en lavere
temperatur, så det er lige meget om du starter ved 20 gr. C eller - 100 gr.
C. (det er forskellen der gør det morsomt)

møller

Fra : Evan Agerbo

Dato : 02-11-01 01:15

NÅ er det spørgsmål også i denne NG, som i flere andre?
VH Evan