Hjælp! Skygger på skærmen
Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 28-10-01 20:21

Hej "Group"

Da jeg har 2 computere som jeg tit benytter samtidig, syntes jeg at det
kunne være rart at undgå at have dobbelt besætning af skærm, mus og
tastatur, -det fylder jo, så jeg anskaffede mig en "Data Switch", som gør
det muligt at benytte fælles mus/tastatur/skærm. Der er dog blot den ulempe
at boxen eller de extra video kabler forårsager skygger
(ringning/reflektioner) på skærmen, det er RET iriterende.
Så var det jeg tænkte at der jo nok var en eller anden viis person, som
havde en god idé til at hjælpe mig af med dem.
(Jeg har kørekort til loddekolbe).
Kunne det eventuelt hjælpe at sætte ferrit ringe på videoledningerne?
Problemet er lige stort fra begge maskiner.

-Jeg vil ikke bare nøjes med at binde dem sammen med lokalt netværk.

Hjælp modtages med tak.

Svend Åge

Fra : Brian

Dato : 29-10-01 16:01

> Så var det jeg tænkte at der jo nok var en eller anden viis person, som
> havde en god idé til at hjælpe mig af med dem.

Bedre kabler kan måske gøre det, helst med coax. Billige kabler er ikke
skærmet

> (Jeg har kørekort til loddekolbe).

Kræver bare den store loddekolbeeksame for at lodde D-sub15 HD stik

> Kunne det eventuelt hjælpe at sætte ferrit ringe på videoledningerne?

Kunne det godt, men jeg tror det er omskifterbox der laver mest støj.
Prøv at skille den ad og se om du kan få nogle ferritkerner på

> -Jeg vil ikke bare nøjes med at binde dem sammen med lokalt netværk.

VNC virker ellers godt

Brian